نحوه استفاده از سرم کلاژن و نکات مهم

نحوه استفاده از سرم کلاژن از اهمیت زیادی برخوردار است. سرم‌های کلاژنی که استفاده می‌کنیم باید بر روی پوست کاملاً تمیز استفاده شوند، چون پپتیدهای کلاژن فعال به شرطی بهتر جذب می‌شوند که این سرم بر روی پوست مرطوب استفاده شود. بد نیست بدانید با شروع دهه سی سالگی تولید کلاژن در پوست شما کاهش می‌یابد و اولین نشانه‌های پیر شدن در پوست ظاهر می‌شود. سرم‌های کلاژن برای تحریک تولید این پروتئین ساختاری طراحی می‌شوند که باعث جوانسازی پوست می‌شوند و از شل شدن و خطوط ریز پوست جلوگیری می‌کنند. پس بهتر است هرچه زودتر استفاده از این نوع سرم را در روتین مراقبت از پوست‌تان قرار دهید. در ادامه مقاله از سایت مجله اینترنتی پریهان با ما همراه باشید تا با سرم کلاژن و نحوه استفاده از آن بیشتر آشنا شویم.

نحوه استفاده از سرم کلاژن

محصولات ضد پیری زیادی در بازار وجود دارند، اما انتخاب بهترین محصول کمی سخت است. چرا که نحوه استفاده خیلی از آنها را نمی‌دانیم.

زمان استفاده از کرم کلاژن

هر زمانی از شبانه‌روز می‌توانید از کرم کلاژن استفاده کنید. بنابراین نحوه استفاده از کرم کلاژن آسان است و فرقی نمی‌کند صبح باشد یا شب. کرم کلاژن به‌عنوان یک مرطوب‌کننده عمل می‌کند و می‌توانید یک یا دو بار در روز از آن استفاده کنید. بهتر است یک بار در صبح و یک بار در شب از سرم کلاژن استفاده کنید. بعد از اینکه صورتتان را شستید، سرم را روی صورتتان بزنید. بهتر است قبل از زدن ضد آفتاب و مرطوب‌کننده از آن استفاده کنید.

نکات مهم در هنگام خرید کرم کلاژن  

در هنگام خرید کرم کلاژن چند نکته مهم است که باید قبل از نحوه استفاده از کرم کلاژن به این نکات دقت کنید:

نوع پوست

هر سرم کلاژن مخصوص یک پوست است. قبل از خرید به نوع پوست خود دقت کنید. پوست‌های چرب و مختلط باید سرمی انتخاب کنند که بر پایه آب است. در حالت کلی سرم‌ها برای پوست‌های چرب عالی هستند چون سبک‌تر از لوسیونها یا کرم‌های دیگر هستند.

پوست‌های مستعد آکنه

این نوع پوست‌ها نیز بهتر است از سرم کلاژن استفاده کنند، چون این کرمها حاوی اسید سالیسیک هستند که باعث برطرف شدن چربی ایجاد شده در اثر آکنه و درمان جوش می‌شوند.

پوست‌های خشک

پوست‌های خشک هم معمولاً به‌دنبال فرمول‌هایی با ترکیبات هیدارت‌دار مانند اسیدهیالورونیک باشند.

 

 سرم کلاژن چگونه تاثیر می‌گذارد؟

درحالیکه 16 نوع کلاژن در بدن‌تان وجود دارد، سرم‌های کلاژن باعث تقویت نوع کلاژن در سلول‌های پوستی‌تان می‌شود. این نوع کلاژن باعث کشش‌پذیری و ساختار پوست‌تان می‌شود. همزمان با بالا رفتن سن‌تان، پوست کشیده و چروکیده می‌شود. با اینکه سرم‌های کلاژن جایگزین کلاژن از دست رفته نمی‌شوند، اما می‌توانند خطوط ریز را پر کنند و به حفظ رطوبت پوست کمک کنند که باعث محکم‌تر شدن پوست و نرم‌تر شدن آن می‌شود. متخصصین پوست توصیه می‌کنند که سرم‌های کلاژن در اکثر مواقع باعث تحریک تولید پروتئین می‌شوند.

 

سرم کلاژن به جای نرم‌کننده

نحوه استفاده از سرم کلاژن بدین گونه است که اگر پوست چرب دارید می‌توانید از این سرم به جای مرطوب‌کننده استفاده کنید. اما اگر پوست‌تان خشک است، احتمالاً سرم کلاژن جایگزین خوبی برای کرم مرطوب‌کننده نباشد و باید از کرم نرم‌کننده یا لوسیون آن نیز بعد از جذب کرم کلاژن استفاده کنید.

 تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب