رژیم لاغری با قهوه اسپرسو

قهوه اسپرسو یکی از نوشیدنی‌های مشهور دنیاست که باعث افزایش انرژی بدن می‌شود. این نوشیدنی به روش‌های مختلفی بر روی بدن تاثیر می‌گذارد که در این مقاله از مجله اینترنتی پریهان قصد داریم در مورد رژیم لاغری با قهوه اسپرسو با شما صحبت کنیم.

قهوه می‌تواند به افزایش نرخ متابولیسمی بدن کمک کند که به خاطر مقدار کافئینی زیادی است که دارد و به طور غیر مستقیم به کنترل وزن کمک می‌کند. در اصل، کافئین باعث تحریک سلول‌ها می‌شود که منجر به چربی‌سوزی بیشتر در بدن می‌شود. اخیرا یک مطالعه بر روی انسان‌ها و حیوانات نشان داده است که قهوه نقش مهمی در تحریک چربی قهوه‌ای دارد. بسیاری از ما از مزیت‌های اسپرسو و نحوه نوشیدن آن برای لاغری بی‌خبر هستیم. در اینجا قصد داریم تا به یک روش سالم از این نوشیدنی برای لاغری خود استفاده کنیم.

 

آیا قهوه اسپرسو باعث کاهش وزن می‌شود؟

اسپرسو برای کاهش وزن

پاسخ بله است اما به شرطی که در حد تعادل مصرف شود. نوشیدن قهوه دم کرده چند بار در روز می‌تواند برای بدن‌تان مضر باشد و باید از این کار اجتناب کنید. قهوه حاوی کافئین است که باعث تحریک سیستم ایمنی بدن می‌شود. چون هدف این مقاله در مورد رژیم لاغری با قهوه اسپرسو است بیایید از مزیت‌های آن شروع کنیم.

 

مزیت‌های اسپرسو برای لاغری

همیشه قهوه را به صورت متعادل مصرف کنید. یک فنجان قهوه اسپرسو در روز کافی است و از اضافه کردن هرگونه شکر به آن خودداری کنید.

نوشیدن یک فنجان قهوه اسپرسو با آب گرم در هر روز به کاهش سطوح کلسترول خون کمک می‌کند.

جایگزین کردن نوشیدنی‌های دارای شکر با قهوه اسپرسو به تمیز کردن شکم و چربی اضافی بدن کمک می‌کند.

در کنار نوشیدن قهوه اسپرسو از یک رژیم متعادل نیز پیروی کنید و ورزش‌های سبک مانند پیاده‌روی انجام دهید تا خیلی راحت از شر چربی‌ها خلاص شوید.

 

خوب تا اینجا فهمیدیم که برای لاغری می‌توانیم قهوه اسپرسو بخورید اما سوال این است که

 

 کالری قهوه اسپرسو چقدر است؟

یک فنجان قهوه اسپرسو حاوی 2 الی 5 کالری است که وقتی با شیر ترکیب شود کالری شیر هم به آن اضافه می‌شود. تا می‌توانید از اضافه کردن شیر و شکر به قهوه‌تان پرهیز کنید.

 

بهترین زمان خوردن قهوه اسپرسپو برای لاغری

بسیاری از مردم از خوردن قهوه اسپرسو لذت می‌برند و سه یا چهار بار در روز قهوه می‌خورند. با این وجود، نوشیدن قهوه در ابتدای روز به محض بیدار شدن تاثیرات مثبت آن بر انرژی را از بین می‌برد، چون در این زمان کورتیوزل هورمون استرس شما در سطح بیشینه خود قرار دارد. کورتیوزل هورمونی است که باعث تنظیم متابولیسم بدن، تنظیم سیستم ایمنی و  فشار خون می‌شود.

این هورمون 30 تا 45 دقیقه بعد از بیداری فعال است و به تدریج در طی روز فعالیت آن کمتر می‌شود. گفته می‌شود بهترین زمان مصرف قهوه اسپرسو در اواخر صبح است که سطح کورتیزول بدن پایین آمده است. اگر ساعت شش و نیم صبح بیدار می‌شوید، بهتر است بین ساعت 9 و نیم و 11 و نیم قهوه اسپرسوی خود را میل کنید. دلیل دیگری که باید قهوه خود را تا اواخر صبح به تاخیر بیندازید این است که کافئین قهوه می‌تواند باعث افزایش سطوح کورتیوزل شود.

وقتی سطح کورتیزول بدن شما در بالاترین سطح قرار دارد، ممکن است سطوح این هورمون افزایش یابد. افزایش سطوح کورتیزول در طولانی مدت می‌تواند به سیستم بدنی آسیب وارد کند. اما نگران نباشید اگر در اواخر صبح میل کنید هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید.

مصرف قهوه اسپرسو 30 تا 60 دقیقه قبل از تمرینان ورزشی به از بین رفتن احساس خستگی کمک می‌کند و باعث تقویت عضلات و قدرت جسمانی می‌شود.

 

اما برای لاغری با قهوه اسپرسو باید به نکات زیر توجه کنید:

 

نوشیدن قهوه اسپرسو با غذای غنی از آهن جذب آهن را آهسته می‌کند

تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که خوردن غذاهای غنی از آهن به همراه قهوه اسپرسو ممکن است فواید تغذیه‌ای آهن را بی‌اثر کند. قهوه اسپرسو پر از مواد شیمیایی به نام پلی‌فنول‌ها است که باعث می‌شود آهن کمتر  قابل حل شود.

غذاهای غنی از آهن که نباید به همراه قهوه اسپرسو بخورید عبارتند از:

غلات غنی شده برای صبحانه

نان با غلات کامل

بادام هندی

سبزیجات دارای برگ سبز مانند اسفناج

توفو

اگر هر کدام از اینها را برای صبحانه میل می‌کنید، یک لیوان آب پرتقال یا خوردن یک عدد پرتقال می‌تواند به جذب آهن بیشتر کمک کند. بهتر است تا سی دقیقه بعد از صبحانه قهوه اسپرسو میل نکنید.

 

برای شیرین کردن قهوه اسپرسو از شیرین‌کننده‌های طبیعی مانند عسل استفاده کنید

شیرین‌کننده‌های طبیعی مانند عسل خام حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات پریبیوتیکی هستند که برای تغذیه باکتری‌های مفید روده خوب هستند. همچنین عسل خام حاوی ویتامین E، ویتامین C و املاح معدنی است.

 

ارزش غذایی قهوه اسپرسو  

یک فنجان قهوه استپرسو حاوی مواد مغذی زیر است:

چربی: صفر درصد

کلسترول: صفر درصد

سدیم: صفر درصد

کربوهیدارت: صفر درصد

قند: صفر درصد

پتاسیم: 4 درصد

 قهوه اسپرسو حاوی اسید کلروژنیک است که باعث آهست شدن تولید گلوکز در بدن می‌شود. این بدین معناست که نوشیدن قهوه اسپرسو بعد از یک وعده غذایی به بدن کمک می‌کند تا گلوکز و سلول‌های چربی کمتری تولید کند.

چون قهوه اسپرسو غنی از آنتی‌اکسیدان است به تحریک فعالیت متابولیکی و افزایش سطح انرژی کمک می‌کند و باعث می‌شود دیرتر گرسنه شوید.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

 

بهترین نوع قهوه برای کبد چرب کدام است؟

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب