پنج روش طبیعی برای داشتن گونه­‌های برجسته

همه ما دوست داریم زمان به گذشته برگردد و به روزهایی که ظاهری جوان داشتیم برگردیم. پوستی درخشان، نرم و گونه­‌های برجسته که همه اینها نشانه‌هایی از پوست سالم است، اما مراقبت از پوست کار آسانی نیست. در این مقاله قصد داریم 5 روش طبیعی را به شما معرفی کنیم تا از داشتن گونه‌­های برجسته لذت ببرید. پس با ما همراه باشید.

روش‌های طبیعی برای داشتن گونه‌های برجسته

در ادامه با این روش‌ها آشنا می‌شویم:

از محلول آب رُز و گلیسیرین استفاده کنید

ترکیبات:

10 ق غ آب رُز

12 ق غ گلیسیرین غلیظ رقیق نشده

روش:

با ترکیب 8 الی 10 قاشق غذاخوری آب رُز و 12 قاشق غذاخوری گلیسیرین غلیظ رقیق‌نشده، یک سرم بسازید. این محلول را در یک ظرف کوچک دربسته بریزید و در یخچال بگذارید. هر شب قبل از خواب این محلول را به گونه­ های‌تان بزنید.

 فواید گلیسیرین

گلیسیرین یکی از بهترین ترکیباتی است که می‌­توانید برای بستن منفذها و کاهش چین و چروک و خطوط ریز استفاده کنید، در حالیکه آب رُز، پوست را تمیز می‌کند و باعث کاهش آکنه و جوش روی پوست می‌شود. وقتی این دو ترکیب را باهم استفاده می‌کنید، باعث پُرتر دیده شدن گونه‌های‌تان می‌شود و می‌توانید از داشتن گونه‌های برجسته لذت ببرید.

خمیر باترمیلک (آب دوغ) و شکر

ترکیبات:

2 قاشق غذاخوری باترمیلک یا آب دوغ

2 قاشق چایخوری شکر گرانول

1 قاشق چایخوری عسل طبیعی

نصف قاشق چایخوری جوی پخته و له شده

روش:

2 قاشق غذاخوری باترمیلک را با یک قاشق چایخوری عسل، کمی زردچوبه و نصف قاشق چایخوری جوی پخته و له شده مخلوط کنید و آنقدر هم بزنید تا ترکیب یکدستی به دست بیاید. این خمیر را بر روی پوست تمیز بگذارید و به صورت دورانی روی صورت اسکراب کنید.  اجازه دهید 15 دقیقه روی صورت‌تان بماند. سپس با آب سرد بشویید. این ماسک را حداقل به مدت یک هفته روزی دو بار روی پوست بگذارید تا تفاوت را در گونه­‌های­تان ببینید.

 

اسکراب با شکر باعث لایه‌برداری پوست می‌شود و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و منفذها را تمیز می‌کند، عسل و جو نیز به جوان‌سازی پوست کمک می‌کنند، در حالیکه زردچوبه آسیب در اثر رادیکال آزاد را کاهش می‌دهد. این ماسک به آبرسانی پوست و افزایش مقدار اکسیژن در سلول‌ها کمک می‌کند که در نتیجه همه اینها باعث داشتن گونه‌های برجسته می‌شود.

 

ماسک سیب و شیر

ترکیبات:

یک چهارم پیاله سیب خرد شده و پاپای رسیده

2 قاشق غذاخوری  عسل

6 قاشق غذاخوری شیر سرد شده

روش تهیه:

2 قاشق غذاخوری آب دوغ را با 2 قاشق چایخوری شکر، 1 قاشق چایخوری عسل، کمی زردچوبه و نصف قاشق چایخوری جوی پخته و له شده را در یک ظرفی باهم میکس کنید و خوب هم بزنید تا خیمر یکدستی به دست بیاید. این خمیر را روزی دو بار حداقل به مدت یک هفته بر روی گونه­‌های‌تان بگذارید.

 چه تاثیری دارد:

این ماسک سرشار از ویتامین ب 12 و اسیدهای آمینو است و همچنین باعث تقویت سلول‌های پوست صورت می­‌شود و باعث برجسته‌‌‌‌تر دیده شدن ظاهر گونه‌ها می‌شود. پاپایا رنگدانه‌های پوست را پاکسازی می‌کند و چین‌وچروک را از بین می‌برد و چون شیر در این ماسک استفاده شده است، کثیفی و چربی اضافی را از بین می‌برد و پوست را آبرسانی می­‌کند.

 

گزینه­‌های رژیم غذایی سالم

جدا از ماسک‌های صورت، گنجاندن غذاهای سالم در زندگی روزمره و داشتن وعده‌های غذایی با چربی، پروتئین‌ها و مواد مغذی ضروری به داشتن گونه‌های برجسته کمک فراوانی می‌کند. از این‌رو، سیب، هویج، جو، عسل، شیر، آجیل و چربی‌های سالم مانند شکلات تلخ، تخم‌مرغ و آواکادو در زندگی روزمره‌تان حتما در رژیم غذایی‌تان باید باشد.

 

ورزش‌های صورت

یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن گونه‌های برجسته، انجام چند ورزش مخصوص صورت و ژست‌های یوگا است. این ورزش‌ها نه تنها به وسیله تولید کلاژن و الاستین پوست شما را جوانسازی می‌کنند، بلکه باعث داشتن گونه‌های برجسته و لیفت افتادگی پوست می‌شود.

  • لب‌هایتان را به شکل «O» باز کنید و لبخند بزنید. به کمک انگشتان اشاره، گونه‌های خود را بالا و پایین ببرید. این تمرین را به مدت 30 ثانیه انجام دهید و 5 الی 6 بار تکرار کنید.
  • تا می‌توانید هوا وارد دهان‌تان کنید و سپس دهان‌تان را ببندید. 30 ثانیه در این وضعیت بمانید و به آهستگی هوا را از دهان خود خارج کنید، باید پنج بار تکرار کنید.
  • یک روش ساده دیگر این است که بادکنک را با دهان‌تان باد کنید و به مدت 15 ثانیه در این حالت بمانید. این تمرین را هم به مدت پنج بار در روز تکرار کنید.

برای چاق شدن صورت نیازی به جمع شدن چربی اضافی در بدن نیست. یک رژیم متعادل به همراه یوگای صورت و چند ماسک راحت خانگی چین­‌وچروک پوست شما را از بین می‌­برد و گونه‌­های شما را برجسته نشان می­‌دهد.

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پِریهان

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب