چگونه پریود خیلی شدید را متوقف کنیم؟

پریود خیلی شدید زمانی اتفاق می‌افتد که خونریزی بسیار گسترده باشد و یا به‌مدت بیشتر از 7 روز طول بکشد. برخی از درمان‌های خانگی می‌توانند به کاهش پریود شدید کمک کنند یا علائم دیگر را کنترل کنند. برخی افراد برای درمان پریود شدید به دارو یا جراحی نیاز دارند که باید تحت نظارت پزشک باشند.

در علم پزشکی به پریود خیلی شدید، منوراژی گفته می‌شود. فرد مبتلا به منوراژی ممکن است به تعویض پد یا نوار بهداشتی در هر ساعت نیاز داشته باشد. در این موارد، فرد مرتب با لخته‌های خونی مواجه می‌شود. پریودهای خیلی شدید می‌توانند زندگی فرد را مختل کنند و عوارض زیادی برای بدن داشته باشد. ممکن است فرد احساس خستگی شدید کند و درد و گرفتگی شدید را تجربه کند. در برخی افراد، پریودهای سنگین می‌توانند منجر به کمبود خون و کمخونی شوند.

 

نحوه توقف پریود خیلی شدید

می‌توانید با تغییر سبک زندگی به توقف و یا کاهش پریود خیلی شدید کمک کنید. در اینجا به چند روش ساده اما مهم به سبک پریهان اشاره می‌کنیم:

از کاپ قاعدگی استفاده کنید  

کاپ‌های قاعدگی، کاپ‌های سیلیکونی کوچکی هستند که در داخل واژن قرار داده می‌شوند و حون پریود در کانال واژن وارد این کاپ می‌شود. با اینکه استفاده از این کاپ به کاهش جریان خون کمکی نمی‌کند، اما ممکن است باعث شود تا نیاز به حمام یا دستشویی رفتن به حداقل برسد. می‌توانید از قرص برای قطع خونریزی قاعدگی هم استفاده کنید (البته با نظر پزشک).

 

پد گرمایشی را امتحان کنید

پدهای گرمایشی به‌عنوان روشی برای متوقف کردن پریود خیلی شدید می‌توانند به کاهش علائم رایج پریود نیز کمک کنند مانند درد و گرفتگی قاعدگی. پد پریودی می‌تواند عضلات را آرام کند.

 

زیاد استراحت کنید

وقتی بدن پریود خیلی شدید را تجربه می‌کند، جریان خون زیادی را از دست می‌دهد. برای همین برای به دست آوردن خون دوباره به انرژی نیاز دارد. تا حد ممکن استراحت کنید. یادتان باشد استراحت در دوران پریود از اهمیت زیادی برخوردار است. این کار می‌تواند از خستگی در دوران پریود نیز پیشگیری کند.

 

ورزش

ورزش برای کسانی که پریود خیلی شدید را تجربه می‌کنند بسیار مفید است. برای مثال، ورزش‌هایی مانند یوگا می‌تواند بسیار کمک کند چون باعث کاهش استرس می‌شود.

 

مصرف آهن

وقتی دچار خونریزی شدید هستید، بدن از آهن برای ساخت سلول‌های جدید استفاده می‌کند. مصرف مکمل آهن می‌تواند این اطمینان را به شما بدهد که سلول‌های قرمز خون کافی در بدن‌تان وجود دارد. این امر می‌تواند از کمخونی پیشگیری کند. کمخونی در نتیجه کمبود سلول‌های قرمز خونی به وجود می‌آید. از دمنوش قطع پریودی هم غافل نشوید.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان  

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب