همه چیز در مورد تاثیر قرص ویتامین ث برای دیابتی‌ها

این روزها بسیاری از پزشکان قرص ویتامین ث برای دیابتی‌ها را پیشنهاد می‌کنند. تغییرات در سبک زندگی و همچنین تغییرات اجتماعی- اقتصادی به‌دلیل مدرنیزه شده، علت اصلی افزایش در میزان شیوع بیماری‌های دژنیراتیو محسوب می‌شود. دیابت نیز یکی از این بیماری‌ها است. با این وجود، عوامل دیگری نیز هستند که بر چنین بیماری‌هایی تاثیر می‌گذارند. یکی از این عوامل، ویتامین ث است که نقش مهمی را در پلاسما بازی می‌کند. این ویتامین در آب قابل حل است و رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد و از ورود رادیکال‌های آزاد به کلسترول LDL پیشگیری می‌کند.

 

تاثیر قرص ویتامین ث برای دیابتی‌ها

ویتامین ث

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف 500 میلی‌گرم ویتامین ث در روز می‌تواند به افراد مبتلا به دیابت کمک کند، چون باعث می‌شود سطوح قند خون در طی روز کم باشد و احتمال افزایش سطوح قند خون به حداقل برسد. ویتامین ث برای بیماری قلبی نیز مفید است.می‌توانید از غذاهای مفید مثل آبگوشت برای افراد مبتلا به دیابت استفاده کنید که حاوی مواد مغذی فراوانی است.

 

قند خون

بر طبق یک مطالعه منتشر شده در مجله تحقیقاتی هند، جذب روزانه ویتامین ث به مقدار 1000 میلی‌گرم در افراد مبتلا به دیابت منجر به کاهش قابل توجهی در سطوح قند خون شد. همان سطح از مکمل ویتامین ث موجب کاهش در کلسترول بد LDL شد.

 

محافظت از رگ‌های خونی

وقتی گلوکز در رگ‌های خونی ساخته می‌شود، به تدریج به پوشش داخلی رگ‌های خونی آسیب وارد می‌کند و موجب ابتلا به انواع بیماری‌ها می‌شود از جمله بیماری کلیه، بیماری قلبی، کاهش جریان خون که منجر به قطع عضو می‌شود و آسیب عصبی به چشم‌ها که منجر به نابینایی می‌شود. حتی وقتی بیماران دیابتی قند خون‌شان را کنترل می‌کنند، مشکلات مرتبط با آسیب به رگ‌های خونی همچنان ادامه می‌یابد. بر طبق تحقیقات در سال 2009، قرص ویتامین ث برای دیابتی‌ها مانع چرخه آسیب در بیماران دیابتی نوع 1 می‌شود و برخی از مشکلات مرتبط با دیابت را به حداقل می‌رساند.

 

عوارض جانبی

معمولاً قرص ویتامین ث برای بیماران دیابتی تاثیر منفی ندارد، حتی اگر با دوز بالا مصرف شود. مشکلات مرتبط با مصرف ویتامین ث عبارتند از حالت تهوع، گرفتگی‌های شکمی، اسهال و دیگر مشکلات گوارشی. زنانی که یائسه شده‌اند و مبتلا به دیابت هستند ممکن است در معرض افزایش ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی قرار بگیرند. هنوز در مورد ارتباط بین ویتامین ث و بیماری قلبی اطلاعات دقیقی وجود ندارد.

در بسیاری از مواقع، برخی از افراد با مصرف ویتامین ث دچار سنگ کلیه می‌شوند. واکنش‌های آلرژیکی، فرسایش مینای دندان و آسیب به کروموزوم یا DND از دیگر عوارض قرص ویتامین ث محسوب می‌شوند.

 

 

پیام آخر

قرص ویتامین ث برای دیابتی‌ها یک ماده مغذی و نوعی آنتی‌اُکسیدان است که بدن‌تان برای اهدافی مانند فرآوری پروتئین، تولید انتقال‌دهنده عصبی و شکل‌گیری نوعی از بافت به‌نام کلاژن استفاده می‌کند. استفاده از این ویتامین باعث افزایش قند خون یا مقدار گلوکز خون نمی‌شود. در حقیقت، ویتامین ث ممکن است به کاهش سطوح قند خون کمک کند.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب