هر آنچه که باید در مورد عوارض قرص لاغری در دوران قاعدگی بدانید

تعداد کثیری از بانوان بدون در نظر گرفتن عوارض قرص‌ لاغری به استفاده از این محصولات روی می‌آورند. با این حال نگرانی‌های بسیاری درباره تاثیرات احتمالی این داروها بر روی قاعدگی بانوان وجود دارد. اگرچه هیچ پاسخ قطعی و اثبات شده‌ای در این‌باره وجود ندارد، اما مواردی هست که به شما در تصمیم گیری برای استفاده یا کنار گذاشتن این قرص‌ها کمک می‌کند.

عوارض قرص لاغری را بشناسید

انواع گوناگونی از قرص‌های لاغری وجود دارد که عوارض قرص لاغری نیز برای هر نوع آن متفاوت است. هرچند، تعدادی عارضه شایع در میان این قرص‌ها وجود دارد که از این عوارض می‌توان به افزایش ضربان قلب، ترس و اضطراب و اختلال در خواب اشاره کرد. به علاوه، مصرف قرص‌های لاغری می‌تواند موجب بروز وابستگی و اعتیاد شود. اگر قصد استفاده از قرص‌های لاغری را دارید بهتر است نخست با پزشک خود مشورت کنید تا از خطرات و عوارض جانبی احتمالی پیشگیری کرده باشید.

از آنجا که درون قرص‌های لاغری هورمون‌های مختلفی وجود دارد، عوارض قرص لاغری می‌تواند باعث بروز بی‌نظمی در چرخه عادت ماهیانه شود. برخی بانوان ممکن است خون‌ریزی کمتری تجربه کنند در حالیکه سایرین اصلاً وارد این چرخه نشوند. فقدان قاعدگی به عنوان اختلال در نخستین چرخه قائدگی تعریف می‌‌شود. داروهایی نظیر آسپرین، ایبوپروفن، استروئیدها و … می‌توانند بر قاعدگی‌ تاثیر بگذارند. بر اساس علت این اتفاق ممکن است حتی عوارض شدیدتری را هم تجربه کنید. چرخه قاعدگی می‌تواند تحت تاثیر توسط عوامل مختلفی نظیر رژیم غذایی، استرس و قرص‌های پیشگیری از بارداری قرار بگیرد. از آنجا که قرص‌های ضد افسردگی چنین تاثیری ندارند، در صورت عدم اطمینان با پزشک خود مشورت کنید.

 قرص لاغری بر دوران قاعدگی: آنچه باید در نظر داشته باشید!

اگر در دوران قاعدگی مشغول مصرف این قرص‌ها هستید می‌بایست پیش از آنکه مصرف قرص هورمونی برای لاغری را ادامه دهید با پزشک خود مشورت کنید. اگر قصد ندارید از قرص‌ها استفاده کنید می‌بایست درباره خطرات احتمالی به حرف پزشک خود گوش دهید. شایع‌ترین عوارض قرص لاغری معمولاً در نخستین هفته‌های پس از مصرف دارو مشاهده می‌شود اما هستند کسانی که عوارض این قرص‌ها را در دراز مدت، مثلا سال‌ها پس از مصرف آن مشاهده کرده‌اند.

آیا می‌توان در دوران قاعدگی از چربی‌سوزها استفاده کرد؟

هیچ پاسخ جامعی که در برگیرنده تمام موارد احتمالی باشد برای پاسخ به این سوال وجود ندارد، چراکه عوارض این قرص به وضعیت سلامت شخص و نیز نوع چربی سوز مورد استفاده باز میگردد. هرچند یک قانون کلی وجود دارد که عنوان می‌کند بهتر است در زمان قاعدگی از مصرف هرگونه قرص متابولیسم پرهیز شود چرا که این قرص‌ها می‌توانند توازن طبیعی هورمون‌های بدن را برهم بزنند. اگر قصد استفاده از چربی سوزها را در زمان قاعدگی دارید، برای بررسی خطرات احتمالی بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

آیا استفاده از چربی سوز‌ها ایمن است؟

اصولا این قرص‌ها بسیار سریع عمل می‌کنند اما موردی که بسیار نگران کننده است مسئله تغییر هورمون‌هاست که از عوارض قرص‌ لاغری به شمار می‌رود و همیشه محتمل است. اگر وضعیت پزشکی خاصی دارید بهتر است پیش از آغاز هر گونه برنامه رژیمی با پزشک خود مشورت کنید.

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب