علت ترشحات سفید قبل از پریودی چه چیز می‌تواند باشد؟

اگر بخواهیم در مورد علت ترشحات قبل از پریودی صحبت کنیم، باید بگوییم که ترشحات واژن روشی برای محافظت از عفونت واژن است و می‌تواند در طول چرخه قاعدگی‌تان متفاوت به‌نظر برسد. اما ترشحات سفید می‌توانند علت‌های دیگری داشته باشند. احتمالاً هر روز از واژن‌تان مایع غلیظ یا رقیق و بدون بو خارج می‌شود و رنگ آن می‌تواند از سفید تا قهوه‌ای فرق کند. دلیل آن یک چیز می‌تواند باشد: هورمون‌ها. در این مقاله می‌خواهیم بدانیم چرا قبل از پریود، این ترشحات سفید را تجربه می‌کنید.

ترشحات سفید قبل از پریودی

طبق تحقیقات پریهان، ترشحات باعث می‌شوند بافت‌های واژن سالم بمانند. ترشحات سفید قبل از پریودی، لکوره نامیده می‌شود. این ترشحات پر از مایع و سلول‌هایی هستند که از واژن خارج می‌شوند و ممکن است حتی زردرنگ نیز به‌نظر برسند.

این ترشحات نیز بخش از چرخه قاعدگی محسوب می‌شوند. زمانی این ترشحات خارج می‌شوند که پروژسترون در بدن بسیار افزایش پیدا می‌کند. وقتی استروژن تبدیل به یک هورمون غالب می‌شود، ترشحات معمولاً شفاف، کشدار و یا حتی آبکی می‌شوند. به‌عبارت دیگر، پروژسترون باعث می‌شود این ترشحات سفید رنگ شوند.

برخی از زنان از این ترشحات به‌عنوان روشی برای انتخاب روز برای بارداری استفاده می‌کنند.

علت ترشحات سفید قبل از پریودی می‌تواند نشانه‌ای از کارکرد دستگاه تولید مثل باشد، می‌تواند علت‌های دیگری نیز داشته باشد.

برخی زنان هم در مورد علت ترشحات سفید قبل از پریودی هیچ نگرانی ندارند و آن را عادی می‌دانند. اما هرگونه ترشحاتی که حاوی بوی تندی باشد و بافت غلیظی داشته باشد و یا همراه با خارش باشد، می‌تواند نشانه عفونت باشد. چند علت ترشحات سفید قبل از پریودی نیز می‌توانند از موارد زیر باشند:

قرص‌های ضد بارداری

قرص‌های ضد بارداری، سطح هورمون‌های بدن‌تان را تغییر می‌دهند که ممکن است با ترشحات بیشتری مواجه شوید، مخصوصاً اگر قرص بارداری‌تان حاوی استروژن باشد. در برخی موارد می‌توانید برای قطع خونریزی قاعدگی از این قرص‌ها استفاده کنید.

 

بارداری

علت ترشحات سفید قبل از پریودی می‌تواند نشانه بارداری نیز باشد. چون در بارداری نیز سطوح استروژن بالا می‌رود. از نشانه‌های دیگر بارداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پریود نشدن
  • درد سینه
  • حالت تهوع
  • خستگی
  • تکرر ادرار

بیماری‌های آمیزشی

برخی از بیماری‌های آمیزشی می‌توانند علت ترشحات سفید قبل از پریودی باشند.

ترشحات بیماری تریکومونیازیس و کلامیدیا ممکن است سفید به نظر برسند. اما ترشحات بیماری مقاربتی سوزاک می‌تواند سبز و یا زرد به نظر برسد. در کل بیماری‌های مقاربتی بدون علامت هستند.

 

عفونت مخمری

عفونت مخمری می‌تواند علت ترشحات سفید قبل از پریودی باشد. این ترشحات سفید و غلیظ به نظر شبیه پنیر کاتج همراه با خارش و سوزش در واژن هستند. استفاده از آنتی‌بیوتیک، قرص‌های ضد بارداری و بارداری می‌توانند موجب افزایش خطر این عفونت شوند.

 

واژینوز باکتریال

واژینوز باکتریال، عفونتی است که زمانی اتفاق می‌افتد که تعادل باکتری‌ها در واژن تغییر می‌کند. علت آن هنوز ناشناخته است، اما این عفونت نیز مرتبط با شریک جنسی و استفاده از محصولات معطر در واژن است. ترشحات واژینوز باکتریال معمولاً همراه با بوی ماهی هستند و رنگ آن سفید یا خاکستری مانند است و به‌نظر رقیق و آبکی می‌رسد.

 

چه زمانی به دکتر مراجعه کنیم؟

علت ترشحات سفید قبل از پریودی در بسیاری از مواقع نگران‌کننده نیستند، مخصوصاً اگر شفاف، سفید، چسبنده و یا لغزنده باشند. اما در برخی مواقع این ترشحات نشانه‌ای از ابتلا به یک بیماری هستند. برای مثال، ترشحات سفید غلیظ همراه با خارش ممکن است به معنای ابتلا به عفونت مخمری باشد. ترشحات زرد یا سبز نیز به معنای ابتلا به واژینوز باکتریال است. اگر این موارد را تجربه می‌کنید، حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید.

  • درد، سوزش یا ناراحتی‌های دیگر در اطراف واژن
  • ترشحات پنیر مانند
  • بوی ماهی از واژن
  • خونریزی بین پریودها یا بعد از رابطه جنسی

منبع

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب