خرید عسل طبیعی خام و گرماندیده از بهترین زنبورداران ایران همراه با ضمانت نامه

وقتی صحبت از عسل طبیعی می‌شود، منظور عسلی است که زنبور برای تهیه آن تنها از شهد گل‌ها و گیاهان استفاده کرده است که وقتی این عسل خام هم باشد، یعنی گرما ندیده است و به جهت شکرک نزدن به آن هیچ گرمایی داده نشده است.

شاید اطلاع داشته باشید که عسل‌های موجود در بازار عمدتا به جهت جلوگیری از شکرک نزدن گرما دیده‌اند که به همین علت بخش زیادی از خواص آنها از بین رفته است.

لذا بهترین نوع عسل، عسلی است که هم طبیعی باشد و هم گرما ندیده، این عسل بیشترین خواص ممکن را دارد و تقریبا بیشتر خواص درمانی که در مورد عسل گفته می‌شود، مربوط  به این نوع عسل است.

 

اما عسل طبیعی را از کجا تهیه کنیم؟

اگر برای خرید عسل طبیعی به سوپرمارکت‌ها مراجعه کنید، احتمالا چند عسل درجه 1 اما از نوع تغذیه‌ای نصیبتان می‌شود، عسل‌هایی که زنبور برای تهیه آنها از مواد قندی استفاده کرده است، چرا که عسل‌های صنعتی در حجم‌های خیلی زیادی تولید می‌شوند و زنبورداران این نوع عسل‌ها صرفا با شهد گیاهان قادر به تولید این میزان ازعسل  نیستند.

برای خرید عسل طبیعی باید یا مستقیما به زنبورداران معتمد مراجعه کنید که کمی سخت است یا اینکه از فروشندگان معتمد که بابت طبیعی بودن عسل‌ها ضمانمت نامه ارایه می‌دهند.

نکته‌ی مهمی که قبل از خرید عسل باید به آن دقت کنید این است که هر زنبورداری عسل طبیعی تولید نمی‌کند و هر عسلی که زنبور تولید می‌کند هم طبیعی نیست! به این معنا که بسیاری از زنبورداران در کنار تغذیه زنبور از شهد گل، اقدام به دادن تغذیه مصنوعی مانند آب و شکر و سایر شربت‌ها به زنبور می‌کنند، تا بارگیری کندو را افزایش دهند

 

 

بدون شک قیمت عسل یکی از مهمترین فاکتورها هنگام خرید عسل طبیعی است. نکته‌ی مهمی که باید در مورد قیمت عسل طبیعی در نظر داشته باشید این است که قیمت عسل به فاکتور‌های مهمی مانند کیفیت عسل و نوع عسل بستگی دارد.

به عنوان مثال دو عسل برداشت شده از یک منطقه که در یکی از آنها زنبور چندبار با شربت تغذیه شده و در دیگری اصلا تغذیه نشده است. قیمت عسل بدون تغذیه ممکن است تا دو برابر نمونه‌ی تغذیه‌ای باشد. هرچند از نظر فاکتورهای آزمایشگاهی تفاوت بسیار کمی دارند.

پس یکی از مهمترین علت‌های اختلاف قیمت عسل همین بحث کیفیت عسل‌ها و تغذیه‌ای یا غیر تغذیه‌ای بودن آن است و فاکتور مهم بعدی نوع عسل است. چرا که برخی از عسل ها به خاطر کمیاب بودن طبیعتا قیمت بالاتری دارند.

 

آنچه در‌رابطه‌با تشخیص عسل طبیعی آموختیم

عسل طبیعی دارای خواص، مزایا و ویژگی‌هایی است که مصرف آن را کاملا مقرون‌به‌صرفه کرده ‌است. درواقع وجود چنین مزیت‌هایی است که افراد را ترغیب می‌کند محصولاتی اصیل و مرغوب خریدای کنند. اگر شما هم جزء طرفداران عسل طبیعی هستید یا تمایل دارید با استفاده از عسل خالص، از بروز بیماری‌ها جلوگیری کنید، بهتر است با به‌کارگیری روش‌های مطرح‌شده، یک نمونه باکیفیت و اصیل را خریداری کنید.

 

 

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب