طرز تهیه 3 دمنوش قاعده‌آور

قبل از اینکه در مورد طرز تهیه دمنوش قاعده‌آور صحبت کنیم باید بدانیم که چرا می‌خواهید زودتر پریود شوید. شاید قصد رفتن به تعطیلات دارید و می‌خواهید زودتر پریود شوید یا شاید هم قاعدگی نامنظمی دارید. احتمالاً هم می‌خواهید تاریخ بارداری‌تان را پیش‌بینی کنید. شاید هم پریودتان به تاخیر افتاده است و دچار استرس یا نگرانی شده‌اید.

 

طرز تهیه دمنوش قاعده‌آور

اگر پریودتان به تاخیر افتاده است، می‌توانید از دمنوش‌های قاعده‌آور استفاده کنید. در ادامه مقاله در این بخش از پریهان با طرز تهیه دمنوش قاعده‌آور آشنا می‌شویم:

 

دمنوش زنجبیل

دمنوش زنجبیل برای قاعدگی

زنجبیل یک درمان سنتی برای پریود شدن است و باور عموم بر ای است که موجب انقباضات رحمی می‌شود. با این وجود، این درمان از نظر تحقیقات علمی هنوز ثابت نشده است. زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است و برای درمان درد شکم و درد قاعدگی استفاده می‌شود. بهترین روش برای مصرف زنجبیل، دمنوش آن است.

 

طرز تهیه دمنوش زنجبیل

طرز تهیه دمنوش قاعده‌آور با زنجبیل بسیار راحت است و کافی است زنجبیل تازه را در آب بجوشانید. می‌توانید با پوست داخل آب جوش بریزید یا بدون پوست. می‌توانید طبق دستور زیر عمل کنید:

  • یک قاشق زنجبیل تازه خرد شده را در یک لیوان آب بریزید.
  • بگذارید 7 الی 12 دقیقه بجوشد.
  • می‌توانید چوب دارچین را هم اضافه کنید، اما بهتر است در مورد قطع لکه‌بینی با دارچین هم اطلاعاتی داشته باشید.
  • در انتها دمنوش را از صافی رد کنید و میل کنید.

دمنوش جعفری

دمنوش جعفری برای قاعده‌آوری

دمنوش جعفری برای قاعده‌آوری

خواص آب جعفری جوشیده به خاطر  سطوح بالایی از ویتامین C است که ممکن است به تحریک انقباضات رحمی کمک کند. با این وجود، جعفری دارای ماده‌ای به‌نام آپیول است که اگر بیش از اندازه مصرف شود به خاطر سمی بودنش بسیار خطرناک است و نباید در دوران بارداری یا شیردهی مصرف شود. همچنین افرادی که مشکلات کلیوی دارند نباید این دمنوش را مصرف کنند.

طرز تهیه دمنوش جعفری

برای تهیه دمنوش جعفری کافی است چند قاشق غذاخوری جعفری تازه را در یک لیوان آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه دم بکشد.

 

دمنوش زردچوبه

طرز تهیه دمنوش قاعد‌ه‌آور زردچوبه درمان دیگری برای پریود شدن است. با اینکه هنوز تحقیقات علمی در این مورد وجود ندارد، اما زردچوبه بر استروژن و پروژسترون تاثیر می‌گذارد. روش‌های زیادی برای استفاده از زردچوبه وجود دارد. اما بهترین آن استفاده از زردچوبه به‌صورت دمنوش است. احتمالاً در مورد تزریق زردچوبه به واژن هم شنیده باشید.

طرز تهیه دمنوش زردچوبه

  • یک تکه (2.5 سانتی‌متر) زردچوبه تازه را خرد کنید.
  • زردچوبه خرد شده را با یک فنجان آب مخلوط کنید.
  • آب و زردچوبه را بجوشانید.
  • اجازه دهید 3 الی 5 دقیقه بماند.
  • دمنوش را از صافی رد کنید و میل کنید.

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

منبع: healthline.com

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب