دمنوش‌های مضر در بارداری کدام‌ها هستند؟

اگر عاشق دمنوش‌های گیاهی هستید و نگران دمنوش‌های مضر در بارداری هستید، باید بدانید که نگرانی‌تان به‌جا است و مصرف برخی دمنوش‌ها در بارداری ممنوع است. برای همین در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا این دمنوش‌های مضر را به شما معرفی کنیم تا از مصرف آنها خودداری کنید. برخی از این دمنوش‌ها کافئین بسیار زیادی دارند، از این رو باید محدود شوند.

 

دمنوش‌های مضر در بارداری

به گزارش پریهان: دمنوش‌های مضر در بارداری عبارتند:

دمنوش ماچا

دمنوش ماچا در باداری

با اینکه دمنوش ماچا برای زنان باردار دارای خواص ضد التهابی و آنتی‌اُکسیدانی است، اما مصرف بیش از حد آن برای زنان باردار خطرناک است. روشی که در آن ماچا فرآوری می‌شود بدین معنا است که دارای غلظت بالایی از ترکیبات است. این مولکول‌ها هم دارای تاثیرات مثبت و هم دارای تاثیرات منفی هستند.

ریسک اصلی که این دمنوش به همراه دارد، مقدار فولات، آهن و کافئینی است که دارد. کاتچین، آنتی‌اُکسیدانی است که در چای سبز یافت می‌شود. بدن‌تان ممکن است توانایی جذب فولات را نداشته باشد. مطالعات متعددی نشان می‌دهند زنانی که از دمنوش‌های مضر در بارداری مانند دمنوش ماچا استفاده می‌کنند، دارای سطوح پایینی از اسید فولیک هستند. یک مطالعه دیگر نیز نشان داد که نوشیدن یک فنجان دمنوش ماتچا در روز کافی است تا زنان باردار به سطح پایین اسید فولیک برسند.

 

تخمه سیاه در دوران بارداری

 

دمنوش لیچی

دمنوش لیچی برای زنان باردار

لیتچی یا لیچی نوعی میوه بومی جنوب شرقی آسیا است که منبع غنی از آنتی‌اُکسیدان‌ها و املاح معدنی از جمله ویتامین B و C است. دمنوش لیچی یکی از دمنوش‌های مضر در بارداری است که مصرف آن برای زنان باردار ممنوع است. خود میوه لیتچی دارای کالری بالایی است و موجب افزایش وزن می‌شود. لیتچی باعث تولید حرارت در بدن می‌شود که هم برای جنین و هم برای خودتان ضرر دارد. بهترین کار این است که از مصرف آن خودداری کنید.

 

معرفی غذا برای زنان باردار دیابتی

 

دمنوش آلوئه‌ورا

دمنوش آلوئه‌ورا برای زنان باردار

دمنوش آلوئه‌ورا یکی دیگر از دمنوش‌های مضر در بارداری است که برای سلامتی پوست بسیار از آن استفاده می‌شود. با اینکه آب آلوئه‌ورا یکی از مشهورترین نوشیدنی‌ها برای سلامتی در نظر گرفته می‌شود، اما آب و دمنوش آلوئه‌ورا برای زنان باردار مناسب نیست. خاصیت ملین بودن آلوئین در آلوئه‌ورا موجب انقباضات رحمی و عدم تعادل الکترولیتی در روده‌ها می‌شود. بنابراین می‌تواند هم برای مادر و هم برای جنین خطرناک باشد. برای دوز مصرفی آلوئه‌ورا در بارداری حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید.

 

دمنوش بابونه

دمنوش بابونه در بارداری

یکی دیگر از دمنوش‌های مضر در بارداری، دمنوش بابونه است، چون دمنوش بابونه می‌تواند موجب انقباضاتی شود که ممکن است موجب سقط جنین یا تولد زودرس شود. نوشیدن دمنوش بابونه را به بعد از زایمان موکول کنید. در کل، نوشیدن این دمنوش برای شیردهی هیچ ضرری ندارد و حتی ممکن است به تولید شیر کمک کند.

اینها برای زنان باردار دیابتی ممنوع هستند

 

دمنوش جینسینگ

تحقیقات نشان می‌دهند که زنان باردار باید مراقب مصرف جینسینگ در دوران بارداری باشند. جینسینگ دارای ترکیبی به نام جینسنوسید Rb1 است که منجر به ناهنجاری‌هایی در جنین می‌شود. این مطالعه نشان داد که هرچه غلظت جینسنوسید Rb1 بیشتر باشد، احتمال خطر نیز بیشتر است. با این وجود، هنوز تحقیقات در مورد تاثیر جینسینگ در بارداری محدود است و بسیاری از این مطالعات بر روی حیوانات انجام گرفته است.

 

در بارداری چه سبزی‌هایی می‌توانیم بخوریم

 

چای ترش

با ایکه چای ترش مزیت‌های زیادی برای بدن دارد، اما این چای هم یکی از دمنوش‌های مضر در بارداری است. تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف چای ترش در زنان باردار موجب احتمال افزایش وزن و افزایش شاخص توده بدنی می‌شود. همچنین با مصرف دمنوش چای ترش احتمال سقط جنین افزایش می‌یابد. به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای، چای ترش به تنظیم هورمون‌هایی که موجب قاعدگی می‌شوند کمک می‌کند. برای پریودهای نامنظم می‌توانید چای ترش مصرف کنید. اما اگر باردار هستید، نیازی به تنظیم هورمون‌های قاعدگی ندارید.

 

دمنوش بادرنجبویه

در دوران بارداری نباید دمنوش بادرنجبویه مصرف کرد، چون بادرنجبویه حاوی دو ترکیبی به نام‌های سیترال و میسرن است که تاثیرات شدید بر روی بارداری می‌گذارند. اگر میسرن با دوز بالا مصرف شود، می‌تواند به رشد استخوانی جنین آسیب شدیدی وارد کند و حتی منجر به سقط  جنین شود.

 

زنان باردار چاق این رژیم را بگیرند

 

حرف آخر

در انتخاب دمنوش گیاهی در دوران بارداری باید دقت زیادی کرد، مخصوصاً دمنوش‌های مضر در بارداری را باید بشناسید و از مصرف آنها خودداری کنید. بر طبق تحقیقات، مصرف بیشتر از 200 میلی‌گرم کافئین در طول بارداری به‌طور مستقیم مرتبط با تولد نوزاد با وزن پایین است. کافئین به‌راحتی جذب می‌شود و به راحتی وارد جفت جنین می‌شود. مصرف بیشتر از 200 میلی‌گرم کافئین در روز، جریان خون در جفت را تا 25 درصد کاهش می‌دهد. اگر قبل از بارداری به‌طور مرتب کافئین مصرف می‌کرده‌اید، احتمالاً در دوران بارداری به‌خاطر مصرف نکردن کافئین کمی به شما سخت بگذرد.

این مقاله جایگزین توصیه پزشکی نیست.

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

منبع: indiatimes.com

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب