معرفی هفت دمنوش برای استرس و تپش قلب

هزاران سال است که مردم دنیا از انواع دمنوش برای استرس و تپش قلب و برای بهبود سلامت کل بدن استفاده می‌کنند. دمنوش‌ها ممکن است باعث کاهش استرس، اضطراب و حتی بهبود خواب شوند. همچنین نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که دمنوش‌ها بر روی افراد به‌طور متفاوتی تاثیر می‌گذارد. یافتن دمنوش صحیح می‌تواند کمی مشکل باشد. تحقیقات نشان می‌دهند که برخی از گیاهان می‌توانند تاثیرات قدرتمندی بر روی سطوح استرس و در نتیجه سلامت جسمانی و روانی ما داشته باشند. در اینجا هفت دمنوش گیاهی را به شما معرفی می‌کنیم که به شما کمک خواهیم کرد تا طبق نیازتان بهترین دمنوش را انتخاب کنید.

 

دمنوش برای استرس و تپش قلب چه تاثیری بر روی سلامت بدن دارد؟

طبق گزارش پریهان دمنوش‌ها حاوی چندین نوع ترکیب ضد التهابی طبیعی هستند که ممکن است برای بدن انسان مفید باشند:

  • آنتی‌اُکسیدان‌ها که از بدن در برابر استرس محافظت می‌کنند
  • ترکیبات ضد ویروسی و ضد باکتریایی
  • گیاهانی که باعث کاهش التهاب می‌شوند
  • گیاهانی که احتمال لخته خونی و فشار خون بالا را کاهش می‌دهند

نوشیدن یک فنجان دمنوش برای استرس و تپش قلب از سلامت بدن محافظت می‌کند و باعث کاهش استرس و رفع تپش قلب می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهند که برخی از دمنوش‌ها مانند عصاره مومیایی لیمو می‌توانند باعث کاهش سطوح کورتیزول شوند. یک مطالعه در سال 2018 نیز نشان داد که حتی استشمام عطر چای یا دمنوش مخصوصاً چای سیاه می‌تواند به کاهش سطوح استرس کمک کند و باعث بهتر شدن اخلاق و رفتار فرد شود.

این مقاله را هم بخوانید: بالا بردن سوخت‌وساز بدن با این دمنوش‌ها

در ادامه می‌خواهیم چند دمنوش برای استرس و تپش قلب را به شما معرفی کنیم که توصیه می‌کنیم قبل از مصرف هر کدام از آنها با پزشک متخصص مشورت کنید. برخی از دمنوش‌ها می‌توانند تداخل دارویی داشته باشند.

دمنوش بادرنجبویه

دمنوش بادرنجبویه برای استرس

هزاران سال است که مردم از بادرنجبویه برای کاهش استرس استفاده می‌کنند. بادرنجبویه به شکل قرص، کپسول، کرم و به شکل دمنوش قابل دسترس است. تحقیقات علمی نشان می‌دهند که بادرنجبویه می‌تواند به داشتن آرامش، بهتر شدن اخلاق و از بین رفتن نشانه‌های استرس کمک کند. یک مطالعه در سال 2014 نیز نشان داد که غذاهای حاوی بادرنجبویه می‌توانند به کاهش سطوح استرس و کارکرد شناختی در جوانان کمک کند.

 

دمنوش بابونه

دمنوش بابونه برای استرس

بسیاری از افرادی که شب‌ها قبل از خواب دمنوش بابونه مصرف می‌کنند گزارش کرده‌اند که خواب شبانه بهتری داشته‌اند. با این وجود، این گیاه از قدیم برای درمان مشکلات مربوط به معده و روده از جمله گاز معده، ناراحتی شکمی، التهاب معده و داشتن مدفوع شل که به اضطراب مرتبط است، استفاده می‌شده است. این دمنوش برای استرس و تپش قلب می‌تواند برای افراد مبتلا به سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) نیز مفید باشد. برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که بابونه بر روی کاهش استرس و بی‌خوابی تاثیر فوق‌العاده‌ای می‌گذارد.

اگر شب‌ها نمی‌توانید بخوابید این دمنوش‌ها را مصرف کنید.

 

دمنوش اسطوخودوس

دمنوش اسطوخودوس برای استرس

دمنوش اسطوخودوس ممکن است برای سلامت دستگاه گوارش و سلامت روان بسیار مفید باشد. عصاره اسطوخودوس در رایحه درمانی برای داشتن آرامش استفاده می‌شده است. تحقیقات نیز نشان می‌دهند که ممکن است نوشیدن دمنوش اسطوخودوس مزیت‌های زیادی برای سلامت روان دارد.

یک مطالعه در سال 2020 بر روی 60 فرد بزرگسال نشان داد که نوشیدن دمنوش اسطوخودوس در صبح و شب باعث کاهش اضطراب و افسردگی در سطح قابل توجهی می‌شود.

 

دمنوش ریشه سنبل‌الطیب

ریشه سنبل‌الطیب برای استرس

این دمنوش مناسب افرادی است که به خاطر استرس نمی‌توانند بخوابند. با نوشیدن دمنوش سنبل‌الطیب می‌توانید خواب عمیقی را تجربه کنید و با احساس خوبی در صبح بیدار شوید. ریشه سنبل‌الطیب به‌طور گسترده‌ای برای کمک به بهبود کیفیت و کمیت خواب به‌ویژه خواب عمیق مصرف می‌شود. مطالعات نشان می‌دهند که این گیاه با مسدود کردن آنزیم‌هایی که با کارکرد GABA سر و کار دارند باعث افزایش احساس آرامش می‌شود. علاوه بر این، تحقیقات در سال 2020 نیز نشان می‌دهند که سنبل‌الطیب در کاهش مقدار زمانی که قبل از خواب سپری می‌کنید تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد.

 

دمنوش ماچا

دمنوش ماچا برای استرس

دمنوش ماچا نوعی چای سبز است که از آن به‌عنوان یک دمنوش برای استرس و تپش قلب استفاده می‌شود. این دمنوش دارای بیشترین سطوح EGCG است که نوعی پلی‌فنول با قدرت‌های آنتی‌اُکسیدانی است. چون این دمنوش برای مبارزه با التهاب عالی است، گمان می‌رود برای تپش قلب خوب باشد. مطالعات بیشتری نشان داده‌اند که این پلی‌فنول از ابتلا به بیماری‌های قلبی و حتی سکته مغزی نیز پیشگیری می‌کند.

 

چای ترش

چای ترش برای تپش قلب

اگر به‌دنبال راهی برای خلاص شدن از تپش قلب هستید، چای ترش را امتحان کنید. چای ترش حاوی مقدار زیادی پلی‌فنول است. علاوه‌براین، عصاره چای ترش خود به تنهایی باعث کاهش فشار خون و سطوح کلسترول می‌شود.

 

دمنوش دم شیر

گیاه دم شیر یا درمنه گیاهی است که به کاهش تپش قلب کمک زیادی می‌کند. بر طبق تحقیقات دانشگاه نظام سلامت میشیگان، گیاه دم شیر برای کاهش تپش قلب و فشار خون بالا ناشی از استرس کمک زیادی می‌کند. قبل از مصرف این دمنوش حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید.

 

حرف آخراز پِریهان

بهتر است از دمنوش‌ برای استرس و تپش قلب به‌صورت روزانه استفاده کنید و هم از مزه آن و هم بویی که دارد نهایت لذت را ببرید. بسیاری از دمنوش‌هایی که در این مقاله معرفی کردیم، برای کنترل استرس و تپش قلب بسیار مناسب هستند.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب