بهترین نوشیدنی قبل از ورزش کدام است؟

اگر به‌دنبال بهترین نوشیدنی قبل از ورزش می‌گردید، باید بگوییم که حتماً نیازی نیست قبل از ورزش از این نوشیدنی‌ها استفاده کنید. بدون به‌طور معمول دارای کربوهیدارت کافی است که در طول 60 الی سی دقیقه تمرین ورزشی تبدیل به سوخت می‌شود. هیدراته نگه داشتن بدن قبل از ورزش از اهمیت زیادی برخوردار است. این نوشیدنی‌ها عملکرد متفاوتی را در بدن‌تان ایجاد می‌کنند. توصیه می‌شود حداقل سی دقیقه قبل از تمرین این نوشیدنی‌ها را میل کنید.

بهترین نوشیدنی قبل از ورزش

در ادامه مقاله از بخش تغذیه ورزشکاران در پریهان، بهترین نوشیدنی قبل از ورزش را معرفی می‌کنیم:

شربت افرا

شربت افرا به‌عنوان بهترین نوشیدنی قبل از ورزش، گزینه خوبی برای آبرسانی بدن قبل از ورزش است که بدون قند مصنوعی است و کالری زیادی هم ندارد و جزو استانداردهای نوشیدنی ورزشی محسوب می‌شود. همچنین مقدار آنتی‌اُکسیدانی آن زیاد است. اگر هم قبل از ورزش زیاد گرسنه می‌شوید بهتر است با فواید گرسنگی در طب سنتی هم آشنا شوید.

قهوه

در بسیاری از مواقع، ساده‌ترین بهترین گزینه است. تحقیقات نشان می‌دهد که کافئین می‌تواند به بهبود قدرت و استحکام فرد ورزشکار کمک می‌کند. همچنین درد و خستگی را نیز از بین می‌برد که باعث می‌شود فرد ورزشکار در حین ورزش عمکرد بهتری داشته باشد.

البته خیلی‌ها معتقد هستند بهتر از قهوه بعد از ورزش صرف شود.

شیک پروتئین خانگی

اگر قبل از ورزش وقت زیادی دارید، شیک پروتئین خانگی به‌عنوان بهترین نوشیدنی قبل از ورزش توصیه می‌شود. در یک بلندر، پودر پروتئین یا ماست یونانی کم چرب را مخلوط کنید تا 15 الی 20 گرم پروتئین به دست آورید، آب یا شیر بادام به اضافه بادام یا دیگر میوه‌های منجمد را می‌توانید به این ترکیب اضافه کنید.

نوشیدنی پروتئینی آماده

وقت کمی دارید؟ خوب می‌توانید از نوشیدنی پروتئینی آماده استفاده کنید. فقط به دنبال نوشیدنی باشید که حاوی 15 الی 20 گرم پروتئین باشد و قند آن کمتر از 5 الی 8 گرم باشد و غنی از الکترولیت از جمله سدیم، پتاسیم و کلسیم باشد.

چای کافئین‌دار با عسل

چای سیاه یا چای سبز نیز حاوی کافئین هستند. اما بهتر است با عسل مصرف شوند. عسل یک غذای عالی برای قبل از ورزش در نظر گرفته شده است، چون سلول‌های ما، قند طبیعی را می‌شکنند و باعث افزایش انرژی می‌شوند.

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب