بهترین مکمل برای دوران یائسگی کدام است و چرا؟

یافتن بهترین مکمل برای دوران یائسگی به این دلیل مهم است که یائسگی رویدادی طبیعی است که با پایان چرخه قاعدگی یک زن روی می‌دهد. اگرچه علائم آن از یک زن به زن دیگری می‌تواند متغیر باشد، یائسگی در اغلب اوقات همراه با گرگرفتگی، بیخوابی، تغییرات در میل جنسی، تعریق شبانه و تغییرات رفتاری همراه است. تعدادی از مکمل‌ها و مولتی‌ویتامین‌ها در بازار قابل دسترس هستند که ممکن است به کاهش این علائم کمک کنند. اما تعداد آنها آنقدر زیاد است که انتخاب بهترین را کمی سخت می‌کند. برای همین در این مقاله سعی کردیم تا بهترین‌ها را به شما معرفی کنیم.

 

چگونه بهترین مکمل برای دوران یائسگی را انتخاب کنیم؟

در هنگام انتخاب بهترین مکمل برای دوران یائسگی بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید:

  •  چون اکثر محصولا برای درمان مشکلات مربوط به یائسگی فرمول‌بندی می‌شود، نیازهای سلامت‌تان را در نظر بگیرید و به دنبال مکملی باشید که حاوی ترکیباتی باشد که علائمی را که تجربه می‌کنید کاهش دهد.
  • به‌دنبال مکمل‌هایی باشید که ایمن هستند و حتماً مورد تایید باشند.
  •  علاوه‌بر مقدار ترکیباتی که در مکمل فراهم شده است، در نظر بگیرید که در هر روز به چه تعداد کپسول نیاز دارید.
  • بودجه‌تان را ارزیابی کنید و مطمئن شوید که هزینه خرید دوباره آن را نیز داشته باشید.

 

در نهایت، توصیه می‌کنیم قبل از استفاده از حتی بهترین مکمل برای دوران یائسگی با پزشک متخصص مشورت کنید. پزشک به شما کمک می‌کند تا انتخاب صحیحی داشته باشید. در ادامه باهم این مکمل‌ها را که مورد تحقیق ما قرار گرفته‌اند بررسی می‌کنیم:

 

Thorne Meta-Balance

مکمل سرون

این مکمل به‌عنوان بهترین مکمل برای دوران یائسگی به شکل کپسول است و دوبار در روز باید مصرف شود. بدون گلوتن، سویا و طعم‌دهنده‌های مصنوعی است. متا بالانس از ترکیبات بسیار باکیفیتی تهیه شده است. این مکمل باعث تعادل هورمون‌ها می‌شود و به کاهش علائم یائسگی کمک می‌کند. برخی از ترکیبات آن عبارتند از شاه‌توت، کوهوش سیاه و عصاره ریشه یام وحشی.

همچنین این مکمل حاوی عصاره پوست درخت کاج فرانسوی است که ممکن است به پیشگیری از پوکی استخوان در زنان یائسه کمک کند. این مکمل توسط اداره کالاهای درمانی در استرالیا تایید شده است. این اداره کیفیت مکمل‌ها و داروها را بررسی می‌کند.

 

 

Hum Nutrition Fun Club

هوم فان کلاب

این مکمل بهترین مکمل برای دوران یائسگی برای درمان گرگرفتگی است. نوع آن کپسول است و دوز مصرفی این مکمل روزی یک کپسول است. فان کلاب مکمل مشهوری از هوم نوتریشین است که مدعی است علائم گرگرفتگی را به مدت طولانی از بین می‌برد. در این مکمل از ریواس سیبریایی استفاده شده است که ثابت شده است این گیاه باعث کاهش علائم یائسگی تا 67 درصد بعد از 12 هفته می‌شود. همچنین حاوی لاکتاباسیلوس پلانتاروم است که نقش مهمی در سلامت مغز و رفتار بازی می‌کند. همه محصولات شرکت هوم نوتیریشین بدون طعم‌دهنده مصنوعی، رنگ یا نگه‌دارنده هستند. این مکمل بدون گلوتن است.

 

Now Menopause Support

نا منوپوز ساپورت

این مکمل به‌صورت کپسول ارائه می‌شود. دوز مصرفی آن سه کپسول در روز است. این مکمل به‌عنوان بهترین مکمل برای دوران یائسگی از نظر کیفیت شناخته شده است و مقرون‌به‌صرفه نیز است. در این مکمل از ترکیباتی مانند شبدر قرمز، شاه‌توت و عصاره کوهوش سیاه استفاده شده است که باعث برطرف شدن گرگرفتگی می‌شوند. این محصول مناسب افراد گیاه‌خوار است که از خوردن تخم‌مرغ، محصولات لبنیاتی و گلوتن دوری می‌کنند.

 

Natural Factors WomenSense MenoSense

نچرال وومن

این مکمل به‌عنوان بهترین مکمل برای دوران یائسگی از نظر درمان تعریق شبانه در نظر گرفته شده است. نوع آن کپسول است و مقدار مصرف آن دو کپسول در روز است. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که بلعیدن این کپسول‌ها کمی سخت است. این مکمل حاوی چندین ترکیب است که ثابت شده است به درمان علائم یائسگی کمک فراوانی می‌کنند از جمله عصاره شاه‌توت و عصاره کوهوش سیاه.

علاوه‌براین، این مکمل دارای عصاره دونگ کوئی است که به‌طور گسترده‌ای در طب چینی برای کاهش علائم مرتبط با قاعدگی و یائسگی استفاده می‌شود. این کپسول‌ها گیاهی و بدون گلوتن هستند.

 

Smoky Mountain DIM 200 mg with BioPerine

اسموکی مانتین

برای تعادل هورمونی این مکمل بهترین مکمل برای دوران یائسگی است. نوع آن به شکل کپسول است و دوز مصرفی آن یک عدد کپسول در هر روز است. برخی گزارش کرده‌اند که بعد از مصرف این مکمل کمی دچار سردرد شده‌اند. در این مکمل از ترکیبی به نام دیندولیل‌متان استفاده شده است که به تقویت متابولیسم استروژن کمک می‌کند. این مکمل حاوی BioPerine یا عصاره فلفل سیاه است که به بسیاری از مکمل‌ها افزوده می‌شود.

 

New Chapter One Daily Every Woman Multivitamin

این مکمل از نظر بهترین مولتی‌ویتامین برای یائسگی بهترین مکمل برای دوران یائسگی در نظر گرفته شده است. نوع آن به شکل قرص است  و دوز مصرفی آن یک قرص در هر روز است. ممکن است بلعیدن این قرص سخت باشد که باعث می‌شود بسیاری از افرادی که ناراحتی گوارشی دارند نتوانند از آن استفاده کنند.

یائسگی همراه با تغییرات بسیاری در بدن و سطوح هورمونی است. در طول این زمان، نیاز به مواد مغذی نیز تغییر می‌کند. این مولتی‌ویتامین نیازهای شما را به مواد مغذی تامین می‌کند. این مکمل نه تنها باعث تعادل هورمونی می‌شود، بلکه باعث کاهش استرس و رفع خستگی نیز می‌شود.

 

 

Natural Women Balance

این مکمل به این خاطر بهترین مکمل برای دوران یائسگی در نظر گرفته شده است که مناسب افرادی است که دچار ریزش مو در دوران یائسگی هستند. نوع این مکمل کپسول است و دوز مصرفی آن 4 کپسول در روز است. این مکمل نسبتاً گران ست و مناسب افراد گیاهخوار نیست. بسیاری از زنان در طول دوران یائسگی ریزش مو را تجربه می‌کنند که علت آن ممکن است به خاطر تغییرات در وضعیت هورمون‌ها باشد. این مکمل علاوه بر درمان ریزش مو به بهبود خواب، تسهیل سطوح استرس و کاهش گرگرفتگی نیز کمک می‌کند.

بهترین قرص لاغری در دوران یائسگی

 

حرف آخر

یائسگی یک مرحله طبیعی در زندگی است که هر زنی آن را تجربه می‌کند. درحالیکه علائم یائسگی می‌تواند ناراحت‌کننده باشد، می‌توانید با طی کردن چند مرحله از جمله مصرف بهترین مکمل برای دوران یائسگی این علائم را کاهش دهید. در نهایت توصیه می‌کنیم که اگر هر کدام از مکمل‌هایی که در بالا معرفی کردیم را انتخاب کردید، قبل از مصرف با پزشک متخصص مشورت کنید.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب