بهترین قرص ویتامین برای پوست و مو کدام است؟

 

مراقبت از پوست و مو باید بخش ضروری از برنامه زندگی شما باشد. آیا می‌دانید بهترین قرص ویتامین برای پوست و مو کدام است؟ این قرص‌ها چه تاثیری دارند؟ اولین چیزی که متخصصان پوست توصیه می‌کنند این است که از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید و اگر مجبور هستید در معرض نور خورشید باشید، حتما ضد آفتاب بزنید. اما خورشید چندان هم بد نیست.

فقط 10 الی 15 دقیقه قرار گرفتن در معرض نور خورشید به شما کمک می‌کند تا ویتامین D کافی را جذب پوست خود کنید. ویتامین D یکی از بهترین ویتامین‌ها برای پوست است.

اگر به اندازه کافی ویتامین مصرف کنید، پوستی جوان و سالم خواهید داشت و علائم مرتبط با مشکلات زیر کاهش پیدا خواهد کرد:

  • لکه‌های تیره پوستی
  • قرمزی پوست
  • چین‌وچروک
  • خشکی بیش از حد پوست

بهترین ویتامین برای پوست و مو

ویتامین‌های ضروری پوست به صورت مکمل به فروش می‌رسند. اگر می‌خواهید در مورد بهترین قرص ویتامین برای پوست و مو بیشتر بدانید با ما همراه باشید و نحوه استفاده از آنها را یاد بگیرید:

 

ویتامین D

قرص ویتامین دی برای پوست و مو

ویتامین D اغلب در هنگامی که زیر نور خورشید هستید جذب بدن‌تان می‌شود. وقتی زیر نور خورشید هستید، کلسترول به ویتامین D تبدیل می‌شود. این ویتامین به وسیله کبد و کلیه گرفته می‌شود و به سراسر بدن انتقال داده می‌شود تا به ایجاد سلول‌های سالم کمک کند. ویتامین D نقش مهمی را در سلامت پوست بازی می‌کند، حتی ممکن است به درمان پسوریازیس نیز کمک کند.

کلسیتریول نوعی از ویتامین D است که انسان‌ها به صورت طبیعی تولید می‌کنند. کلسیتریول نوعی کرم موضعی است که برای درمان پسوریازیس استفاده می‌شود. یک مطالعه در سال 2009 که در مجله داروها و پوست منتشر شد، نشان داد که استفاده از کلستیریول مقدار التهاب پوست و تحریک‌پذیری را در افراد مبتلا به پسوریازیس کاهش داد.

تحقیقات نشان می‌دهد که کمبود ویتامین D در بدن می‌تواند موجب ریزش مو شود. یکی دیگر از نقش‌های مهم این ویتامین، تحریک فولیکول‌های مو است. وقتی این ویتامین به اندازه کافی در بدن شما یافت نشود، رشد موهای جدید می‌تواند ناقص باشد. روزانه 600 IU مصرف ویتامین D پیشنهاد می‌شود. اگر باردار هستید و یا بیشتر از 70 سال دارید، بیشتر از این مقدار توصیه شده باید مصرف کنید. حتما از قرص ویتامین دی برای پوست صورت استفاده کنید.

می‌توانید به روش‌های زیر ویتامین D روزانه خود را جذب کنید:

  • 10 دقیقه قرار گرفتن در معرض نور خورشید (ابتدا با پزشک متخصص خود مشورت کنید، مخصوصا اگر مبتلا به سرطان پوست هستید)
  • غذاهای غنی شده مصرف کنید مانند غلات صبحانه، آب پرتقال و ماست
  • غذاهایی بخورید که به طور طبیعی حاوی ویتامین D هستند مانند ماهی سالمون، ماهی تن و ماهی کاد.

ویتامین C

ویتامین ث برای پوست و مو

ویتامین C در سطوح بالایی در لایه بیرونی پوست و همچنین لایه داخلی پوست یافت می‌شود. این ویتامین دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است و چون به تولید کلاژن کمک می‌کند، می‌تواند به حفظ سلامت پوست بسیار کمک کند. این همان دلیلی است که ویتامین C در اغلب محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود. مصرف ویتامین C خوراکی، اثربخشی ضدآفتاب‌های به کار رفته برای حفظ پوست از آسیب در برابر نور خورشید را تقویت می‌کند.

این ویتامین، آسیب سلولی را کاهش می‌دهد و به فرآیند ترمیم زخم نیز کمک می‌کند. همچنین ویتامین C به کاهش علائم پیری کمک می‌کند، چون نقش مهمی را در سنتز کلاژن طبیعی بدن بازی می‌کند. در بسیاری از موارد، ویتامین C به کاهش چین‌وچروک صورت کمک می‌کند. جذب ویتامین C کافی ممکن است به ترمیم و پیشگیری از خشکی پوست کمک کند.

آسیب به رادیکال‌های آزاد می‌تواند مانع از رشد مو شود. ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان قدرتمندی است که از مو در برابر فشار اکسایشی ایجاد شده به وسیله رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. علاوه بر این، بدن برای ایحاد پروتئینی به نام کلاژن به ویتامین C نیاز دارد- که بخش مهمی از ساختار مو محسوب می‌شود. همچنین ویتامین C به جذب آهن کمک می‌کند که یک املاح معدنی ضروری برای رشد مو محسوب می‌شود.

چون این ویتامین به طور فراوان در محصولات آرایشی، مکمل‌های رژیم غذایی و غذاهایی که می‌خوریم، به وفور یافت می‌شود، کمبود این ماده مغذی به ندرت اتفاق می‌افتد. توصیه می‌شود روزانه 1000 میلی‌گرم در روز ویتامین C مصرف شود. اگر احساس می‌کنید که ویتامین C کافی دریافت نمی‌کنید، می‌توانید از روش‌های زیر برای جذب ویتامین C استفاده کنید:

  • مرکبات بیشتری بخورید مانند پرتقال
  • از دیگر منابع گیاهی ویتامین C بخورید، مانند توت‌فرنگی، بروکلی و اسفناج
  • آب پرتقال بنوشید
  • مکمل ویتامین C مصرف کنید

 

 

ویتامین E

قرص ویتامین ای برای پوست و مو

مانند ویتامین C، ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان محسوب می‌شود. کارکرد اصلی آن در مراقبت از پوست، محافظت از پوست در برابر آسیب نور خورشید است. بدن به طور طبیعی، ویتامین E را از طریق سبوم تولید می‌کند که یک ماده چربی مانند است که از منفذهای پوست ترشح می‌شود. سبوم به نرم شدن پوست کمک می‌کند و از خشک شدن پوست پیشگیری می‌کند. اگر پوست خشک دارید، ویتامین E احتمالا کمبود سبوم را جبران کند. همچنین این ویتامین به درمان التهاب پوست نیز کمک می‌کند.

در حالیکه ویتامین E در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست قابل دسترس است، مشکل این است که هرگونه تاثیر این محصولات می‌تواند با قرار گرفتن در معرض نور خورشید به حداقل برسد. بهتر است ویتامین E را تا می‌توانید از طریق رژیم غذایی‌تان جذب بدن‌تان کنید. اکثر افراد بزرگسال تقریبا 15 میلی‌گرم ویتامین E در روز نیاز دارند. می‌توانید به وسیله موارد زیر جذب این ویتامین را افزایش دهید:

  • با خوردن مغزدانه‌ها و دانه‌ها مانند بادام، فندق و دانه‌ آفتاب‌گردان
  • با مصرف مولتی ویتامین یا مکمل ویتامین E
  • با استفاده از محصولات موضعی که حاوی ویتامین E و ویتامین C هستند

 

ویتامین K

ویتامین K در ترمیم زخم، کبودی و بهبود قسمت‌هایی از پوست که تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند، بسیار موثر است. همچنین کارکرد اصلی ویتامین K کمک به بیماری‌های پوستی مانند بیماری‌های زیر است:

  • ترک پوستی
  • اسکار
  • رگ‌های عنکبوتی
  • لکه‌های تیره
  • تیرگی زیر چشم

ویتامین K در بسیاری از کرم‌های موضعی برای پوست یافت می‌شود و می‌تواند به درمان انواع بیماری‌های پوستی کمک کند. معمولا پزشکان به بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند کرم‌هایی تجویز می‌کنند که حاوی ویتامین K هستند و به کاهش ورم و کبودی کمک می‌کند. این ویتامین ممکن است باعث تسریع در روند بهبودی پوست شود. با این وجود، هنوز تحقیقات در مورد تاثیرات ویتامین K بر پوست نسبت به ویتامین‌های E و C محدودتر است.

کارکرد اصلی ویتامین K، فعال کردن پروتئین‌های بدن است. همچنین این ویتامین برای حفظ سلامت استخوان‌ها نیز مهم است. می‌توان گفت ویتامین K یکی از ضروری‌ترین مواد مغذی است که بدن ما نیاز دارد. ویتامین K1، K2 و K3 سه شکل اصلی ویتامین K هستند. این ویتامین به رشد دوباره مو کمک زیادی می‌کند. ویتامین K به بازسازی مجدد مو کمک می‌کند و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. بر طبق تحقیقات دانشگاه فلوریدا، افراد در هر روز تا 120 ug ویتامین K نیاز دارند. می‌توانید با خوردن خوراکی‌های زیر به جذب ویتامین K کمک کنید:

  • کلم‌پیچ
  • اسفناج
  • کاهو
  • کلم
  • لوبیا سبز

 

 

حرف آخر

همانطور که ویتامین‌ها برای سلامت پوست و بدن ضروری هستند، کمبود ویتامین موجب تاثیرات شدیدی بر پوست و مو می‌شود. چون ویتامین C و E نقش مهمی در محافظت از پوست در برابر خورشید بازی می‌کنند، کمبود این ویتامین‌ها می‌تواند آسیب زیادی به پوست وارد کند از جمله اینکه می‌تواند موجب ابتلا به سرطان پوست شود. بر طبق تحقیقات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها،، سرطان پوست، رایج‌ترین نوع سرطان در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریها

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب