از اولین پریود بعد از زایمان چه انتظاری دارید؟

بارداری با اینکه سخت است اما هر زنی از اینکه 9 ماه پریود نمی‌شود، خوشحال می‌شود. اما پریود بعد از زایمان بین شش تا هشت هفته اول پس از زایمان رخ می‌دهد، حتی اگر به فرزندتان شیر ندهید. اگر هم شیر می‌دهید، زمان بازگشت به چرخه قاعدگی می‌تواند متغیر باشد.

 

تاثیر اولین پریود بعد از زایمان بر شیردهی

قاعدگی پس از زایمان

وقتی پریود بعد از زایمان شروع می‌شود، متوجه برخی تغییرات در تامین شیر یا واکنش نوزاد به شیر مادر خواهید شد. تغییرات هورمونی که باعث می‌شوند پریود شوید بر شیرتان تاثیر خواهد گذاشت.

برای مثال، ممکن است متوجه کاهش حجم شیرتان شده باشید یا ممکن است متوجه شوید که کودک‌تان دیگر میلی به خوردن شیرتان نشان نمی‌دهد. تغییرات هورمونی ممکن است بر ترکیب شیر سینه‌تان و تغییر مزه آن تاثیر بگذارد. این تغییرات معمولاً جزئی هستند و نباید بر توانایی‌تان برای شیردهی تاثیر بگذارد. اگر پریودتان سنگین است، می‌توانید از زنجبیل برای قطع پریودی استفاده کنید.

 

روش‌های پیشگیری از بارداری

برخی برای شیردهی به‌عنوان روش پیشگیری طبیعی از بارداری استفاده می‌کنند. بر طبق تحقیقات، از هر 100 زن فقط یک نفر در هنگام شیردهی باردار می‌شود. با اینکه شیردهی احتمال بارداری را کاهش می‌دهد، اما روش قابل اطمینانی برای پیشگیری از بارداری محسوب نمی‌شود.

اگر شیرده هستید و اولین پریود بعد از زایمان را تجربه می‌کنید، دیگر نمی‌توانید به‌طور طبیعی از بارداری پیشگیری کنید و باید به فکر پیشگیری از بارداری باشید. توجه به این نکته حائز اهمیت است که پیش‌بینی احتمال بارداری در این مرحله سخت است.

در این مرحله، قبل از اینکه پریودتان شروع شود، تخمک‌گذای می‌کنید، بنابراین احتمال اینکه دوباره باردار شوید وجود دارد.

 

علت درد پریود

معمولاً پریود بعد از زایمان همراه با درد است. بسیاری از این دردها می‌توانند به‌خاطر ترکیبی از چندین عامل ایجاد شوند. برخی از این عوامل عبارتند از:

 

چه انتظاری داشته باشم؟

فرقی نمی‌کند فرزندتان را به روش زایمان طبیعی به‌ دنیا آورده باشید یا به‌صورت سزارین، پریود بعد از زایمان را می‌توانید همراه با خونریزی یا ترشحات واژن تجربه کنید. در چند هفته اول، خون‌تان ممکن است سنگین‌تر و همراه با لخته باشد. پس از آن با نوعی ترشحات واژن روبه‌رو خواهید شد که به آن لوچیا گفته می‌شود. لوچیا می‌تواند به رنگ سفید کرمی تا قرمز دیده شود.

این نوع ترشح می‌تواند به‌مدت شش هفته پس از زایمان ادامه داشته باشد که تا اولین پریود بعد از زایمان احتمالاً طول بکشد.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب