وقت آن است از اسپری گلاب برای صورت استفاده کنید

حتماً تعجب می‌کنید که چرا اسپری گلاب برای صورت این همه توصیه می‌شود. مزیت‌های گلاب آنقدر زیاد است که بدون شک نمی‌توان آن را در یک مقاله گنجاند. حقیقت این است که دسترسی به گلاب بسیار راحت است. فرقی نمی‌کند که پوست پرچرب، خشک یا پوست مختلطی داشته باشید، به‌هر حال می‌توانید گلاب را به روتین مراقبت از پوست‌تان اضافه کنید.

می‌توان گلاب را به‌عنوان سلاح مراقبت از پوست معرفی کرد که بیشتر زنان دنیا از آن استفاده می‌کنند. هنگام خرید گلاب باید دقت کنید که 100 درصد خالص باشد. به‌عبارت دیگر، آب مقطر گلاب بدون مواد شیمیایی است.

 

مزیت‌های استفاده از اسپری گلاب برای صورت

بدون شک گلاب مزیت‌های زیادی برای صورت دارد که در ادامه این بخش از مراقبت‌های پوست در سایت پریهان به این موضوع می‌پردازیم:

  1. گلاب به حفظ تعادل pH پوست کمک می‌کند و همچنین چربی بیش از حد پوست را کنترل می‌کند.
  2. گلاب دارای خواص ضدالتهابی است که می‌تواند به کاهش قرمزی پوست تحریک‌شده کمک کند. همچنین به برطرف شدن آکنه، درماتیت پوستی و اگزما کمک می‌کند.
  3. اسپری گلاب باعث آبرسانی پوست می‌شود و رطوبت پوست دوباره احیا می‌شود.
  4. گلاب به دلیل خواص آنتی‌باکتریالی که دارد به ترمیم اسکارها و زخم‌های پوستی کمک می‌کند.
  5. خواص آنتی‌اکسیدانی گلاب به تقویت سلول‌های پوستی و جوانسازی بافت پوست کمک می‌کند.
  6. اسپری گلاب برای صورت باعث تمیز شدن منفذهای پوستی می‌شود.
  7. گلاب بیماری‌های پوستی را درمان می‌کند.
  8. گلاب دارای خواض ضدپیری است. ویتامین A و ویتامین C گلاب زیاد است و این دو ویتامین به‌عنوان ویتامین‌های ضدپیری شناخته شده‌اند.

 

 

چگونه از اسپری گلاب استفاده کنیم؟

بهترین و آسان‌ترین روش استفاده از اسپری گلاب برای صورت این است که آن را در شب استفاده کنید تا همه ناخالصی‌های صورت که در طول روز جمع‌ شده‌اند، پاک شوند. خیلی راحت فقط آن را داخل بطری اسپری بریزید و هر شب قبل از خواب  آن را اسپری کنید. می‌توانید یکبار هم در صبح اسپری کنید.

 

پاک‌کننده آرایش صورت

همه انواع پوست‌های صورت می‌توانند از اسپری گلاب برای صورت استفاده کنند و آرایش خود را پاک کنند. بعد از اینکه صورتتان را شستید، چند قطره گلیسیرین به یک قاشق غذاخوری گلاب اضافه کنید و آرایش صورت‌تان را با این محلول پاک کنید. برای پاک کردن آرایش چشم‌ها نیز می‌توانید از این محلول استفاده کنید. اگر چشم‌ها‌تان پف کرده‌اند یا خسته به‌نظر می‌رسند، یک پد پنبه‌ای آغشته به گلاب را به چشم‌ها بزنید. این کار باعث می‌شود تا پف چشم‌ها بخوابند.

 

آیا اسپری گلاب یک تونر طبیعی است؟

بله اسپری گلاب یک تونر طبیعی محسوب می‌شود. گلاب از طریق بخار دادن گلبرگ‌های گل رز به‌دست می‌آید. تونر یک محصول مراقبت از پوست است که بعد از پاکسازی پوست استفاده می‌شود. همچنین استفاده از تونر باعث می‌شود تا محصولاتی مانند مرطوب‌کننده و سرم بهتر جذب پوست شوند. تونرهای غیر طبیعی حاوی الکل هستند که باعث آبزدایی سطح پوست می‌شوند و در واقع با ایجاد چربی بیشتر به پوست آسیب وارد می‌کنند. اما امروزه بسیاری از افراد فهمیده‌اند که استفاده از تونرهای طبیعی بهتر است و اسپری گلاب برای صورت یکی از این تونرها است.

تونرها برای آبرسانی پوست استفاده می‌شوند، جوش‌های سرسیاه را کاهش می‌دهند و pH پوست را متعادل می‌کنند. pH ایده‌آل پوست برابر با 5.5 است. هر چقدر غلظت الکل بیشتر باشد، عوارض جانبی اسپری گلاب برای صورت بیشتر می‌شود. الکل می‌تواند باعث خشک شدن و تحریک‌پذیری پوست شود.

 

آیا گلاب مرطوب‌کننده است؟

گلاب دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدباکتریایی است که موجب آبرسانی پوست می‌شود. به‌طور ویژه‌ای وقتی گلاب با سرامیدها یا گلیسیرین ترکیب می‌شود، می‌تواند به‌عنوان مرطوب‌کننده عمل کند. با این وجود، اسپری گلاب برای صورت نباید جایگزین مرطوب‌کننده شود.

 

حرف آخر

استفاده از اسپری گلاب برای صورت برای هر پوستی توصیه می‌شود. به‌عنوان یک تونر طبیعی، گلاب دارای خواص زیادی است که خواص ضدالتهابی، ضدباکتریایی و آنتی‌اکسیدانی آن مشهور است. می‌توانید از تونرهای طبیعی دیگر نیز برای پوست‌تان استفاده کنید.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

 

 

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب