4 آنتی‌بیوتیک طبیعی برای عفونت لثه

اگر می‌خواهید از آنتی‌بیوتیک طبیعی برای عفونت لثه استفاده کنید، باید بدانید که عفونت لثه معمولاً به‌دلیل مشکل باکتریایی است و استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش عفونت است. برخی از علائم عفونت لثه عبارتند از درد در هنگام جویدن غذا، حساسیت در هنگام جویدن غذا، خونریزی لثه، گوش درد یا دندان درد، بوی بد دهان، مزه بد دهان، تب، گلودرد، تورم غدد، متورم شدن فک یا گونه. در این مقاله می‌خواهیم چند آنتی‌بیوتیک طبیعی را به شما معرفی کنیم که می‌توانید در خانه امتحان کنید.

 

آنتی‌بیوتیک طبیعی برای عفونت لثه

طبق گزارش پریهان، در کل عفونت باید با آنتی‌بیوتیک درمان شود. برخی از این آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی که برای عفونت لثه مناسب هستند عبارتند از:

 

ژل آلوئه‌ورا

ژل آلوئه ورا برای عفونت لثه

ژل آلوئه‌ورا به‌خاطر خواص آنتی‌بیوتیکی که دارد، می‌تواند در عفونت‌های دهانی استفاده شود و موجب بهبود علائم عفونت شود. روش‌های بسیاری مانند کمپرس سرد برای کاهش التهاب و تسکین درد وجود دارد، همچنین داروهای ضد التهاب بسیاری وجود دارند که می‌توانید مصرف کنید؛ با این وجود، این داروها همیشه باید با نظر دندانپزشک مصرف شوند.

دمنوش بابونه

دمنوش بابونه برای عفونت لثه

دمنوش بابونه به‌خاطر خواص ضد التهابی که دارد، تاثیر مشابهی با آنتی‌بیوتیک دارد. همچنین می‌توانید از روغن بابونه برای درمان عفونت لثه استفاده کنید. می‌توانید چند قطره روغن بابونه را به‌صورت مستقیم بر روی لثه بمالید. این روغن دارای خواص ضد میکروبی و ضد قارچی است. اگر می‌خواهید بدانید برای عفونت لثه چی باید بخوریم مطالب دیگر ما را در این وب سایت مطالعه کنید

 

چای اکیناسه

اکیناسه برای عفونت لثه

اکیناسه گیاهی است که به‌طور گسترده‌ای قرن‌ها است که در طب مورد استفاده قرار می‌گیرد و تنها 10 گونه آن برای مصرف انسان مناسب است. اکیناسه دارای خواص مختلفی است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و به عنوان یک عامل آنتی‌بیوتیکی و ضد میکروبی با انواع عفونت‌ها مبارزه می‌کند. این گیاه برای کودکان زیر یکسال مناسب نیست و درمان با این گیاه نباید بیشتر از 6 هفته طول بکشد. می‌توانید از برگ اکیناسه به‌عنوان یک آنتی‌بیوتیک طبیعی برای عفونت لثه استفاده کنید و برگ تازه آن را به مدت چندین دقیقه بر روی لثه قرار دهید. از قرص برای التهاب لثه نیز می‌توانید استفاده کنید.

روغن‌های ضروری

روغن‌های ضروری که از گیاهان استخراج می‌شوند دارای کاربردهای فراوانی هستند مانند بهبود درد. روغن‌های ضروری را می‌توان برای حفره دهانی استفاده کرد. برخی از این روغن‌های ضروری به‌عنوان یک آنتی‌بیوتیک طبیعی برای عفونت لثه مورد استفاده قرار می‌گیرند که عبارتند از:

روغن پونه کوهی

روغن پونه کوهی دارای خواص ضد میکروبی و آنتی‌اکسیدانی است که می‌تواند موجب بهبود ورم و درد لثه شود.

روغن آویشن  

روغن آویشن دارای تاثیرات ضد انگلی، ضد میکروبی و ضد التهابی است که می‌تواند موجب بهبود علائم و کنترل عفونت لثه شود.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

منبع

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب