چگونه پریود بدون درد داشته باشیم؟

 شما هم دلتان می‌خواهد پریود بدون درد داشته باشید؟ وقتی درد همه وجودتان را فرا می‌گیرد به سراغ ایبوپروفن می‌روید؟ خوب اشتباهه. بارها در این سایت گفته‌ایم که مشکلات قاعدگی مانند گرفتگی عضلات، PMS، جریان بسیار سنگین خونریزی، لخته‌های خونی، میگرن، آکنه، نفخ و خستگی همگی در دوران پریودی نرمال هستند. همه اینها بخشی از زن بودن هستند. اما این دردها می‌توانند بخشی از وجود ما نباشندو می‌توانیم راهی برای رهایی از این دردها پیدا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا همه نکات را به شما یاد بدهیم تا دوران قاعدگی بدون دردی را تجربه کنید.

 

13 روش برای داشتن پریود بدون درد

درد شدید پریودی

تجربه گرفتگی قاعدگی در هر ماه برای هر زنی دردناک است. خبر خوب این است که با روش‌های زیادی می‌توانید پریود بدون درد داشته باشید. توجه داشته باشید که این روش‌ها فقط برای دردهای خفیف تا دردهای متوسط جواب می‌دهند و برای دردهای شدید باید به دنبال روش‌های دیگر باشید.

آب زیادی بنوشید

نوشیدن آب در قاعدگی

نفخ شکمی می‌تواند موجب ناراحتی شود و دردهای قاعدگی را بدتر کند. نوشیدن آب در قاعدگی می‌تواند نفخ را کاهش دهد و موجب تسکین درد شود. همچنین نوشیدن آب داغ می‌تواند جریان خون را در بدن افزایش دهد و عضلات را ریلکس کند. این کار می‌تواند گرفتگی‌های ناشی از انقباضات عضلانی را کمتر کند.

 

دمنوش‌های گیاهی بنوشید

انواع خاص دمنوش‌های گیاهی در دوران پریودی دارای خواص ضد التهابی و ترکیبات ضد اسپاسمی هستند که می‌توانند اسپاسم‌های عضلانی را در رحم که موجب گرفتگی می‌شوند، کاهش دهند. نوشیدن دمنوش بابونه، رازیانه یا زنجبیل، روش آسانی برای داشتن پریود بدون درد است. علاوه‌براین، این دمنوش‌های گیاهی دارای مزیت‌های دیگری نیز هستند مانند تسکین استرس و کمک به بهبود خواب.

 

خوردن غذاهای ضد التهابی

 صبحانه‌تان در دوران پریودی شامل چه مواد مغذی است؟ چقدر به ناهار و شام‌تان در این دوران اهمیت می‌دهید؟ برخی غذاها هستند که به تسکین درد قاعدگی کمک می‌کنند. غذاهای ضد التهابی می‌توانند جریان خون را بهتر کنند و موجب ریلکس شدن رحم شوند. سعی کنید در رژیم غذایی‌تان از انواع توت‌ها، گوجه‌فرنگی، آناناس و ادویه‌هایی مانند زردچوبه، زنجبیل یا سیر استفاده کنید. سبزیجات دارای برگ سبز، بادام، گردو، ماهی چرب مانند ماهی سالمون نیز می‌توانند به کاهش التهاب کمک کنند.

 

برخی خوراکی‌ها را حذف کنید

شاید سیب‌زمینی سرخ کرده برایتان خیلی خوشمزه باشد، اما غذاهای سرخ‌کردنی، غذاهایی با قند بالا، چربی ترانس و نمک می‌توانند موجب نفخ و التهاب شوند که درد قاعدگی را بدتر می‌کنند. وقتی میل به خوردن شیرینی دارید، می‌توانید موز  یا هر میوه دیگری بخورید.

 

از قهوه بدون کافئین استفاده کنید

کافئین موجب نازک شدن رگ‌های خونی می‌شود. این کار می‌تواند رحم‌تان را منقبض کند و موجب شود درد قاعدگی را تجربه کنید. اگر بدون قهوه نمی‌توانید بمانید، قهوه بدون کافئین را انتخاب کنید.

مکمل‌های رژیم غذایی را امتحان کنید

ویتامین D می‌تواند به بدن‌تان کمک کند تا کلسیم جذب کنید و التهاب بدن‌تان کاهش یابد. مکمل‌های دیگر از جمله امگا۳، ویتامین E و منیزیم می‌توانند به کاهش التهاب کمک کنند. به همین دلیل با مصرف این مکمل‌ها می‌توانید پریود بدون درد داشته باشید. برای اینکه از این مکمل‌ها نتیجه بگیرید، توصیه می‌شود این مکمل‌ها را هر روز مصرف کنید نه فقط در دوران قاعدگی. ممکن است برخی از این مکمل‌ها با داروها تداخل داشته باشند. اگر دارویی مصرف می‌کنید، در مورد تداخل دارو با مکمل‌تان با پزشک متخصص مشورت کنید.

 

از گرما استفاده کنید

کمی گرما می‌توانید به ریلکس شدن عضلات کمک کند، جریان خون را بهتر کند و تنش را از بین ببرد. می‌توانید از پدهای گرمایشی برای گرم شدن بدن استفاده کنید.

 

ورزش کنید

اگر درد داشته باشید، شاید ورزش آخرین چیزی باشد که به ذهن‌تان می‌رسد. اما حتی ورزش‌های سبک نیز اندورفین‌هایی آزاد می‌کنند که ممکن است باعث شادی، کاهش درد و ریلکس شدن عضلات شوند. پانزده دقیقه یوگا، حرکات کششی سبک یا پیاده‌روی ممکن است باعث شوند پریود بدون درد داشته باشید.

 

کاهش استرس

استرس ممکن است موجب بدتر شدن دردهای قاعدگی شود. از روش‌هایی که باعث از بین رفتن استرس می‌شوند استفاده کنید مانند مراقبه، نفس عمیق، یوگا یا هر روش دیگری که به آن علاقه دارید. اگر مطمئن نیستید که چگونه می‌توانید استرس‌تان را برطرف کنید، خیلی ساده چشم‌های‌تان را ببندید، نفس عمیق بکشید و آرامش را تصور کنید. در همین فضا مدتی بمانید تا کاملاً استرس‌تان برطرف شود.

 

ماساژ درمانی را امتحان کنید

یک مطالعه نشان داد که ماساژ درمانی به‌طور چشمگیری درد عضلانی را در زنان مبتلا به اندومتریوز کاهش داد. ماساژ ممکن است اسپاسم‌های رحمی را با تسکین رحم کاهش دهد. برای کنترل هر چه بیشتر دردهای قاعدگی، در ماساژ درمانی باید بر روی ناحیه شکمی تمرکز کرد. اما ماساژ کل بدن ممکن است به شما کمک کند تا پریود بدون درد را تجربه کنید.

 

مصرف داروهای بدون نسخه

هورمون پروستاگلاندین می‌تواند موجب انقباضات عضلانی و درد شود. داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن می‌توانند به شما کمک کنند تا پریود بدون درد داشته باشید، چون این داروها مقدار پروستاگلاندین در بدن را کاهش می‌دهند. برای اینکه به بهترین شکل از این داروها نتیجه بگیرید، تنها زمانی این داروها را مصرف کنید که درد قاعدگی‌تان تازه شروع شده باشد.

 

طب جایگزین را امتحان کنید

برخی زنان ادعا می‌کنند که با انجام روش‌هایی مانند طب سوزنی و طب فشاری از شر دردهای قاعدگی نجات پیدا کرده‌اند. طب سوزنی روشی است که در آن بدن از طریق جایگیری سوزن‌هایی در پوست تحریک می‌شود. طب فشاری نیز بدن را بدون سوزن و با فشار دادن نقاطی از بدن تحریک می‌کند. این روش‌ها می‌توانند به ریلکس شدن بدن‌تان کمک کنند و موجب بهبودی جریان خون در بدن شوند.

 

قرص‌های ضدبارداری مصرف کنید

اگر دردهای قاعدگی‌تان به خاطر عدم تعادل هورمونی باشد، قرص‌های ضدبارداری می‌توانند کمک کنند تا پریود بدون درد داشته باشید. تعادل سطوح استروژن و پروژسترون به نازک شدن پوشش رحم کمک می‌کنند. همچنین قرص‌های ضد بارداری، مدت زمان و تعداد دفعات قاعدگی را تنظیم می‌کنند. برای مصرف قرص ضد بارداری با پزشک مشورت کنید. پزشک متخصص به شما خواهد گفت که از چه قرصی استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 

حرف آخر

اگر همه روش‌هایی که در بالا ارائه کردیم را برای داشتن پریود بدون درد امتحان کرده‌اید و جواب نگرفته‌اید، احتمال درد پریودتان شدید است و باید تحت نظارت پزشک باشید. متخصص زنان می‌تواند از درمان‌های پیشرفته‌تری برای دردهای قاعدگی استفاده کند و کیفیت زندگی‌تان را در طول چرخه قاعدگی بهبود بخشد.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

منبع: healthpartners.com

 

مطالب پیشنهادی

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب