از کدام مکمل در دوران قاعدگی استفاده کنیم؟

مکمل در دوران قاعدگی از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که بدن در طول دوران قاعدگی تغییر زیادی می‌کند و فعال ماندن و داشتن انرژی در این دوران بسیار سخت می‌شود. برای مقابله با این چالش‌ها چندین راه‌حل وجود دارد که هم می‌توانند برای تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف شوند و هم می‌توانند باعث شوند فرد انرژی بیشتری در این دوران داشته باشد.

 

مکمل در دوران قاعدگی

بر طبق تحقیقات مجله اینترنتی پریهان، مصرف مکمل در دوران قاعدگی باید از مواد مغذی مختلفی مانند کلسیم، ویتامین D، منیزیم و آهن به‌صورت مصرف روزانه باشد که در ادامه به معرفی این مکمل‌ها می‌پردازیم:

 کلسیم

کلسیم در دوران قاعدگی

مصرف کلسیم علاوه بر اینکه در دوران قاعدگی مفید هست، بلکه باعث محکم شدن استخوان‌ها نیز می‌شود. همچنین مصرف مکمل کلسیم باعث می‌شود کمتر احساس خستگی کنید و بتوانید راحت‌تر به فعالیت‌های روزمره‌تان بپردازید. مصرف این مکمل در دوران قاعدگی باعث کاهش نفخ، احساسات روحی شدید مانند غم و تحریک‌پذیری می‌شود. شاید باور نکنید که کلسیم باعث ایجاد تعادل اخلاقی در دوران قاعدگی می‌شود. بهتر است روزی ۵۰۰ میلی‌گرم کلسیم مصرف کنید. پیشنهاد روزانه برای اکثر زنان بین ۱۰۰۰ و ۱۳۰۰ میلی‌گرم در روز است. همچنین می‌توانید از ماست در دوران پریودی استفاده کنید.

ویتامین D و ویتامین B6

مصرف ویتامین D و کلسیم به‌صورت ترکیبی از مشکلاتی که در دوران قاعدگی و قبل از قاعدگی به وجود می‌آید پیشگیری می‌کند. همچنین مصرف این ویتامین‌ها از چرخه قاعدگی نامنظم پیشگیری می‌کند. مصرف ویتامین B6 به حفظ حالت روحی مثبت در طول دوران قاعدگی کمک می‌کند. توصیه می‌شود روزانه بین ۱.۵ تا ۱.۷ میلی‌گرم از این مکمل در دوران قاعدگی استفاده کنید.

منیزیم

مکمل دیگری که می‌خواهیم در مورد آن با شما صحبت کنیم، مکمل منیزیم است که بهتر است در دوران قاعدگی مصرف کنید. مصرف این مکمل می‌تواند از نفخ و گرفتگی سینه در دوران قاعدگی جلوگیری کند. منیزیم هم مانند کلسیم به محکم شدن استخوان‌ها کمک می‌کند. اما علاوه بر محکم شدن استخوان‌ها، این مکمل برای رشد عضلات، کارکرد عصبی و کارکرد انرژی از اهمیت زیادی برخوردار است. افرادی که روزانه ۳۶۰ میلی‌گرم منیزیم مصرف می‌کنند ممکن است نفخ کمتر و احتباس مایعات کمتری را تجربه کنند. تحقیقات نشان داده‌اند که ترکیب مکمل منیزیم با ویتامین B6 تاثیر بیشتری در دوران قاعدگی دارد. می‌توانید از چای دارچین برای پریودی نیز استفاده کنید.

اسیدهای چرب امگا ۳

شاید شنیده باشید که اسیدهای چرب امگا ۳ برای سلامتی قلب بسیار مفید هستند. همچنین این اسیدهای چرب ضروری می‌توانند سطوح کلسترول را کنترل کنند و به حفظ جریان خون سالم کمک کنند. همچنین اسیدهای چرب امگا ۳ می‌توانند به کاهش علائم سندرم قبل از قاعدگی کمک کنند. همچنین این اسیدها به متعادل شدن اخلاق و رفتار در دوران قاعدگی کمک زیادی می‌کند.

 

ویتامین E

ویتامین E به‌عنوان مکمل در دوران قاعدگی یکی از بهترین ویتامین‌ها برای سلامت دستگاه تولید مثل است. برای مثال، این ویتامین به‌خاطر خواص آنتی‌اُکسیدانی که دارد ممکن است به باروری فرد کمک کند. مصرف روزانه یک کپسول ۱۰۰ میلی‌گرمی ویتامین E می‌تواند به کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی کمک کند. در یک مطالعه گزارش شده است که برخی از زنان با مصرف روزانه ویتامین E دچار گرفتگی عضلات در دوران قاعدگی نشده‌اند.

 

منبع:

takecareof.com

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب