چگونه از قهوه ترک برای لاغری استفاده کنیم؟

وقتی از قهوه ترک برای لاغری حرف می‌زنیم، طرف صحبت‌مان با افرادی است که نه تنها به قهوه به عنوان یک نوشیدنی نگاه می‌کنند، بلکه آن را بخشی از زندگی خود می‌دانند و مطمئن هستند که قهوه ترک باعث لاغری آنها می‌شود. افرادی که از رژیم قهوه ترک استفاده می‌کنند، ادعا می‌کنند که می‌توانند در عرض ۷ روز ۷ کیلو کم کنند. قهوه ترک باعث تسریع فرآیند سوخت‌وساز بدن می‌شود. اما این رژیم چگونه است؟ مزیت‌های آن چیست؟ آیا می‌تواند مضر باشد؟ آیا واقعاً می‌توان با این رژیم ۷ کیلو در عرض یک هفته کم کرد؟

قهوه ترک برای لاغری

لاغری با قهوه ترک

طبق گزارش مجله اینترنتی پریهان: قبل از اینکه بخواهید این رژیم را بگیرید، باید همه چیز را ارزیابی کنید و ببینید که آیا ظرفیت کاهش ۷ کیلو در یک هفته را دارید یا نه. ببینیم اصلاً قهوه ترک برای لاغری چه مزیت‌هایی دارد که این همه مشهور شده است.

 

فواید رژیم قهوه  

تاثیر رژیم قهوه بر روی وزن به جنسیت، وزن، سن و ساختار هر فرد بستگی دارد. برای مثال، نرخ کاهش وزن فردی که ۱۰۰ کیلو وزن دارد با فردی که ۵۰ کیلو است برابر نیست. به‌عبارت دیگر، فرد ۱۰۰ کیلوگرمی می‌تواند با مصرف قهوه ترک در طی یک هفته ۱۰ کیلو وزن کم کند، اما فرد ۵۰ کیلویی کمتر از آن وزن کم خواهد کرد.

یکی از مزیت‌های قهوه ترک برای لاغری این است که از به وجود آمدن بافت چربی در کبد پیشگیری می‌کند. همچنین از کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن نیز پیشگیری می‌کند.

اگر در حال گذراندن یک بحران روحی هستید یا افسردگی مانند استرس و اضطراب را تجربه می‌کنید، قهوه ترک یکی از نوشیدنی‌هایی است که به شما کمک می‌کند تا به افسردگی‌تان پایان دهید. به‌خاطر مواد آنتی‌اکسیدانی که در قهوه ترک وجود دارد، سروتونین (هورمون شادی) فعال می‌شود و شادی را برای شما فراهم می‌کند.

اما مزیت دیگر قهوه ترک برای لاغری این است که به‌لحاظ بیولوژیکی قهوه ترک حاوی کافئین، تئوبرومین، تئوفیلن و اسیدهای کلروژنیک است که به کاهش وزن کمک زیادی می‌کنند.

 

چگونه استفاده کنیم؟

خوب حالا ببینیم اگر بخواهیم از رژیم قهوه ترک برای لاغری استفاده کنیم، به چه برنامه‌ای نیاز داریم:

روز اول

صبحانه: یک فنجان قهوه ترک (شیرین نباشد)، ساندویچ پنیر چدار که با نان گندم تهیه شده است.

ناهار: ۲ عدد تخم‌مرغ آب‌پز، یک برش نان گندم

عصر: سالاد با مقدار فراوان سبزیجات دارای برگ سبز، ۳ تکه گوشت بره گریل‌شده

 

روز دوم

صبحانه: یک فنجان قهوه ترک (شیرین نباشد)، ساندویچ ترکیبی تهیه شده با نان گندم

ناهار: سالاد کاهو، ۳ عدد کوفته کبابی

عصر: یک لیوان آب دوغ، سبزیجات

 

روز سوم

صبحانه: یک فنجان قهوه ترک (شیرین نباشد)، ساندویچ پنیر تهیه شده با نان گندم کامل

ناهار: ۲ عدد تخم‌مرغ، یک برش نان گندم

عصر: ۲ لیوان آب دوغ، یک پرس از سبزیجات مورد دلخواه

 

روز چهارم

صبحانه: یک فنجان قهوه ترک سیاه، ۲ برش پنیر، یک عدد گوجه‌فرنگی، ۲ برش نان گندم

ناهار: ۲ عدد تخم‌مرغ آب‌پز، سالاد سبزیجات

عصرانه: میوه فصل هر چقدر که می‌خواهید

 

روز پنجم

صبحانه: یک فنجان قهوه ترک شیرین نشده، ساندویچ پنیر چدار همراه با نان گندم

ناهار: یک پرس ماهی، سالاد هر چقدر که دوست دارید

شام: یک کاسه ماست و خیار، سبزیجات همراه با روغن زیتون

 

روز ششم

صبحانه: یک فنجان قهوه ترک شیرین نشده، ساندویچ ترکیبی تهیه شده با نان گندم

ناهار: یک کاسه ماست، یک پرس مرغ گریل‌شده

شام: یک لیوان آب دوغ، سبزیجات هر چقدر که تمایل دارید

 

روز هفتم

صبحانه: یک فنجان قهوه ترک شیرین نشده، سانویچ پنیر تهیه شده از نان گندم

ناهار: یک لیوان آب دوغ، ۲ عدد فلفل شکم‌پر

عصر: یک کاسه ماست و خیار، ۲ عدد پای مرغ گریل‌شده

 

نکات مهم پایانی

از نکات مهمی که در هنگام گرفتن رژیم قهوه ترک برای لاغری باید به آن دقت کنید این است که در هنگام نوشیدن قهوه ترک باید قهوه بدون شکر را انتخاب کنید. قهوه حاوی شکر، روند کاهش وزن را آهسته می‌کند. همچنین توصیه می‌شود در بین وعده‌های غذایی از دمنوش‌های گیاهی نیز استفاده شود. دمنوش‌های گیاهی سرعت سوخت‌وساز بدن‌تان را افزایش می‌دهند. توصیه می‌شود از قهوه ترک تلخ در این رژیم استفاده شود.

همچنین در حین اجرای این برنامه رژیمی بهتر است فعالیت جسمانی‌تان را افزایش دهید. رژیم گرفتن با قهوه اسپرسو هم روند دیگری دارد که در مقاله دیگری از همین سایت به آن پرداخته‌ایم. این رژیم فقط باید به مدت هفت روز گرفته شود.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

منبع: foodstrend.com

 

 

مطالب پیشنهادی

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب