همه چیز در مورد فواید ورزش در پریودی

شاید بیشتر افراد از فواید ورزش در پریودی بی خبر باشند. آیا فکر ورزش کردن در دوران پریود باعث می­‌شود که بخواهید کفش­های ورزشی خود را برای همیشه کنار بگذارید؟ اگر نگران این هستید که پریودتان چگونه بر روال تناسب اندام شما تأثیر می گذارد، تنها نیستید. به دلایل زیادی، بسیاری از افراد در این دوره از ماه از تمرینات ورزشی خود صرف­نظر می­‌کنند.

فواید ورزش در پریودی

ورزش در دوران قاعدگی

طبق گزارش پریهان: فواید جسمی و روحی ورزش فقط به این دلیل که پریود شده‌­اید، متوقف نمی­‌شود. در واقع، رعایت یک برنامه روتین می­‌تواند به کاهش برخی از مشکلات رایج در پریود کمک کند.

به گفته دکتر کریستوفر هالیگزورث، این دوره از نقطه نظر هورمونی، زمان پیچیده‌ای است. او می‌گوید: «هر دو پروژسترون و استروژن در تمام طول دوره پریود در پایین‌­ترین حد خود هستند، که می‌­تواند باعث شود افراد احساس خستگی کنند و انرژی کمتری داشته باشند.»

با این اوصاف، اجتناب از ورزش باعث صرفه‌­جویی در انرژی یا ایجاد احساس بهتر در شما نمی­‌شود. به جای اینکه تمام فعالیت­‌های خود را در طول دوره پریود متوقف کنید، از این هفته به عنوان فرصتی برای امتحان برخی تمرینات جدید استفاده کنید. در اینجا پنج فایده ورزش در پریودی را بیان می­کنیم.

کاهش علائم PMS

اگر در روزهای منتهی به پریود و در طول پریود خود دچار خستگی و نوسانات خلقی می­شوید، ورزش هوازی منظم ممکن است این علائم را کاهش دهد.

تاثیر بر روی اندروفین

از آنجایی که ورزش باعث افزایش طبیعی اندروفین می‌شود، می­‌تواند خلق و خوی‌تان را تغییر و در واقع احساس بهتری به شما دست بدهد. دکتر براندون مارچلو، معتقد است یکی از مزایای اصلی ورزش در دوران پریودی ترشح اندورفین و عملکرد «بالا» است. از آنجایی که اندورفین­‌ها در حین ورزش آزاد می‌­شوند، یک مسکن طبیعی محسوب می‌شود.

تجربه قدرت و نیروی بیشتر

مطالعه‌ای نشان داد که دو هفته اول چرخه پریود (روز اول اولین روز پریود) ممکن است به شما اجازه دهد به دلیل سطوح پایین هورمون های زنانه، افزایش قدرت و نیروی بیشتری را تجربه کنید.

بهتر شدن خلق و خوی

دکتر لیندزی ماتیوز، مربی قدرت و تهویه و بنیانگذار و مدیر عامل BIRTHFIT، می­‌گوید که ورزش در این دوره روحیه شما را بهبود بخشیده و گردش خون را افزایش می­‌دهد. همچنین ورزش باعث کاهش گرفتگی، سردرد یا کمردرد مرتبط با پریود می­‌شود.

 

مبارزه با پریودهای دردناک

اگر پریودهای دردناکی را تجربه می­‌کنید که به آن دیسمنوره نیز می­‌گویند، به خوبی می‌­دانید که این دوره از ماه چقدر می‌­تواند ناراحت کننده باشد. خبر خوب این است که ورزش­ در پریودی مانند پیاده­‌روی سبک ممکن است به کاهش این علائم کمک کند.

بهترین ورزش در دوران قاعدگی

چند روز اول پریود ممکن است ناراحت­کننده­‌ترین باشد، به خصوص اگر در این زمان خونریزی زیادی داشته باشید. جان تاپیل، متخصص زنان و زایمان می­گوید بهترین ورزش در طول دوره پریودی، ورزشی است که دوست دارید انجام دهید. وی بر اهمیت تغییر تمرینات خود در این هفته تاکید کرد. همچنین اشاره کرد که دوره پریودتان ممکن است زمان خوبی برای کاهش شدت ورزش باشد. خوردن آب در دوران پریودی را نیز فراموش نکنید. با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا چند ایده برای ورزش در پریودی ارائه می‌کنیم:

تمرینات هوازی

تمرینات هوازی در دوران پریودی

تمرینات هوازی سبک، کاردیو، پیاده­‌روی یا ورزش‌های سبک‌تر را در نظر بگیرید. تحقیقاتی وجود دارد که از این ایده حمایت می‌کند. بنابراین این نوع تمرین را برای پایان دوره پریود خود حفظ کنید.

تمرینات قدرتی کم حجم

با توجه به پتانسیل افزایش نیرو در این مدت، از جمله تمرینات قدرتی کم حجم و فعالیت­های مبتنی بر قدرت یک حرکت هوشمندانه است. در واقع، دوره پریودی زمان بسیار خوبی برای انجام جلسات طولانی‌­تر است که شامل ترکیبی از کار کاملاً قدرتی و کاردیو است.

یوگا و پیلاتس

دو تا سه روز منتهی به پریود زمان خوبی برای انجام ورزش در پریودی مانند یوگا است که می­تواند به آرامش بدن شما کمک کند و به طور بالقوه علائمی مانند گرفتگی، حساسیت سینه­‌ها و خستگی و درد عضلانی را کاهش دهد.

اگر هیچ گونه ناراحتی از پریودتان را تجربه نمی­‌کنید، با خیال راحت به روال معمول ورزش خود ادامه دهید. اگر متوجه شدید که بدن شما مثل معمول عمل نمی­‌کند، به خود استراحت دهید و از شدت ورزش در پریودی بکاهید.

 تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

 

 

 

مطالب پیشنهادی

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب