برای صبحانه در دوران پریودی چی بخوریم؟

این یک حقیقت است! همه زنان از دوران پریودی خود متنفر هستند اما در مورد آن نمی‌­توانند هیچ کاری انجام دهند! دوران پریودی امری طبیعی است. شما به این دلیل پریود می­‌شوید که باردار نشوید.

ایده‌های عالی برای صبحانه در دوران پریودی

اما برای اینکه این دوران را به راحتی سپری کنیم چه کار کنیم؟ در این مقاله قصد داریم تا به اهمیت صبحانه در دوران پریودی اشاره کنیم و به شما بگوییم که در صبحانه چه چیزهایی بخورید تا درد کمتری را در این دوران داشته باشید. در مجله اینترنتی پریهان با ما همراه باشید مطالب جالبی برایتان داریم:

جو 

جو برای صبحانه در دوران پریودی

 طبق تحقیقات، جو غذای سالمی است و جو سرشار از فیبر است که شما برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد. همچنین سرشار از روی و منیزیم است که به شما کمک می‌کند تا درد کمتری را در دوران پریودی تجربه کنید.

 

حتما بخوانید: بهترین غذا برای درد قاعدگی کدام است؟

 

غلات غنی‌شده

غلات غنی‌شده برای صبحانه

آهن یک املاح معدنی است که به خون کمک می‌کند تا اکسیژن را به سراسر بدن انتقال دهد. چون کمبود خون موجب کمبود آهن می‌شود، جریان قاعدگی سنگین احتمال خطر ابتلا به کمبود آهن را بیشتر می‌کند. مصرف غلات غنی‌شده با آهن در صبحانه می‌تواند از علائمی همچون خستگی، ضعف، دمای پایین بدن و حتی تفکرات عجیب و غریب در دوران پریودی پیشگیری کند.

 

لبینات کم چرب

لبینات کم چرب، منابع ارزشمند کلسیم محسوب می‌شوند – یک ماده مغذی که می‌تواند به کاهش علائم قاعدگی مانند سفت شدن سینه یا گرفتگی کمک کند. اگرچه تحقیقات در این زمینه ادامه دارد، پروبیوتیک‌ها ممکن است در مقابل عفونت مخمر واژینال مقاومت کنند، چون برخی از زنان در طول دوران پریودی مستعد ابتلا به عفونت در واژن می‌شوند. شیر، ماست و پنیر کم چرب انتخاب کنید تا از التهاب در ارتباط با چربی اشباع‌شده پیشگیری کنید. برای افزودن کلسیم به وعده صبحانه، غلات غنی شده را با شیر کم چرب یا جو را با ماست کم چرب مخلوط کنید. وقتی هوس شیرینی می‌کنید، اسمتوی، پودینگ یا هات چاکلت ساخته شده با شیر کم چرب را با بستنی و آب نبات جایگزین کنید.

 

زنجبیل

زنجبیل یک ضد التهاب قوی است و معمولا برای درمان درد شکم استفاده می‌شود. می‌توانید زنجبیل را به چای صبحانه خودتان اضافه کنید یا در تهیه اسموتی از آن اضافه کنید. چای زنجبیل باعث احساس آرامش و از بین رفتن درد شکمی می‌شود. یک فنجان چای ادویه‌دار در صبحانه می‌تواند موجب کاهش حالت تهوع در زنان و دخترانی شود که موقع پریود حالت تهوع دارند.

 

تخم‌مرغ 

تخم‌مرغ حاوی ویتامین B6، D و E است و شرشاز از آهن، مواد مغذی قابل حل در آب، ویتامین B، اسیدهای چرب ضروری و پروتئین است. اگر معده‌تان حساس است، تخم‌مرغ آب پز خیلی سفت نخورید چون باعث گاز معده، نفخ شکم و تپش قلب می‌شود. خوردن تخم‌مرغ می‌تواند از شکم درد در دوران قاعدگی پیشگیری کند.

 

چای بابونه

اگر در دوران پریودی از درد شکم رنج می‌برید، چای بابونه ممکن است به کاهش دردتان کمک کند. بابونه دارای خواصی است که به تسکین اسپاسم عضله کمک می‌کند و شدت گرفتگی در دوران قاعدگی را کاهش می‌دهد. توصیه می‌شود یک هفته قبل از پریود روزی دو فنجان چای بابونه بنوشید. قطعا نوشیدن آن در هر روز مزیت‌های بیشتری نسبت به نوشیدن آن در ماهی یکبار دارد. ثابت شده است که چای بابونه به عنوان یک تسکین دهنده عصبی عمل می‌کند.

 

دانه رازیانه

وقتی پریودتان شروع می‌شود، در سه روز اول 30 میلی‌گرم عصاره رازیانه مصرف کنید و این 30 میلی‌گرم را تقسیم بر 3 وعده غذایی کنید. در یک تحقیق ثابت شد زنان و دختران بین 15 تا 24 سال که در دوران پریودی خود دانه رازیانه مصرف کرده بودند احساس آرامش بیشتری داشتند.

دارچین

بهتر است در طول سه روز اول پریود دارچین مصرف کنید. دارچین دارای خواص ضد التهابی، آنتی‌اکسیدانی و ضد میکروبی است. دارچین می‌تواند از حالت تهوع در دوران پریودی پیشگیری کند. حالت تهوه در این دوران به دلیل تغییرات هورمونی اتفاق می‌افتد. همچنین درد شکم در پریود را از بین می‌برد. مصرف دارچین باعث منظم شدن چرخه قاعدگی نیز می‌شود و به عنوان یک گشادکننده عروق عمل می‌کند.

غذاهای غنی از ویتامین A 

غذاهایی که حاوی ویتامین A هستند مانند هویج، سیب‌زمینی شیرین و زردآلو به بدن شما کمک می‌کند تا سلول‌های قرمز خون جدیدی بسازد. همچنین مصرف غذاهای غنی از ویتامین A به منظم شدن چرخه قاعدگی کمک می‌کند.

بادام

بادام غنی از چربی‌های سالم است که غنی از ویتامین E است و یک آنتی‌اکسیدان قوی محسوب می‌شود که از ورم و دردناک شدن سینه در دوران قاعدگی پیشگیری می‌کند. بادام غنی از منیزیم است که به تسکین قادعدگی دردناک کمک می‌کند.

آب آناناس

حتما شنیده‌اید که آب آناناس باعث خونریزی در زنان باردار می‌شود، اما در دوران قاعدگی چطور؟ آناناس حاوی آنزیمی به نام بروملین است که دارای خاصیت درمانی برای کاهش ورم  است و می‌تواند روند لخته شدن خون را کند کند. همچنین برای افزایش سلول‌های قرمز و سفید خون بسیار مفید است. مطالعات بسیاری نشان داده‌اند که خوردن آناناس در دوران پریودی برای سلامت زنان بسیار مفید است. بر طبق یک تحقیق در مرکز تحقیقات تغذیه انسان در آمریکا، املاح معدنی کمی در آناناس وجود دارد که موجب افزایش 50 درصدی جریان خون در زنان می‌شود. بنابراین، خوردن آناناس در طول دوران پریودی برای زنانی که با جریان خون کمی روبرو می‌شوند توصیه می‌شود.

 

غذاهایی که باید پرهیز کنید

خیلی از غذاها باعث بدتر شدن علائم پریودی می‌شوند که باید از آنها اجتناب کنید. این غذاها عبارتند از:

  • غذاهای فرآوری شده
  • غذاهای غنی از سدیم یا شکر
  • غذاهای پخته شده با آرد سفید مانند نان گندم یا پاستا
  • غذاهایی که موجب گاز معده می‌شود مانند کلم بروکسل یا گل کلم

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

 

 

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب