شاخص گلیسمی ذرت چقدر است؟

اگر مبتلا به دیابت هستید و نگراk شاخص گلیسمی ذرت هستید، باید بگوییم که می‌توانید ذرت بخورید. ذرت منبع انرژی، ویتامین‌ها، املاح معدنی و فیبر است. همچنین سدیم و چربی کمی دارد.

شاخص گلیسمی ذرت

 

ذرت برای بیماران دیابتی

ذرت برای بیماران دیابتی

طبق تحقیقات مجله اینترنتی پریهان: شاخص گلیسمی به شما نشان می‌دهد که چگونه یک غذا بر قند خون‌تان تاثیر می‌گذارد. غذاهایی با شاخص گلیسمی بین ۵۶ تا ۶۹ جزو غذاهایی با شاخص گلیسمی متوسط در نظر گرفته می‌شوند. غذاهایی با شاخص گلیسمی ۵۵ جزو غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین در نظر گرفته می‌شوند. شاخص گلیسمی ذرت نیز ۵۲ است.

شخص گلیسمی تورتیلای ذرت: ۴۶

شاخص گلیسمی برشتوک: ۸۱

شاخص گلیسمی پاپکورن: ۶۵

 

اگر مبتلا به دیابت هستید، باید غذاهایی انتخاب کنید که شاخص گلیسمی پایینی دارند. غذاهایی با شاخص گلیسمی بالا خیلی سریع گلوکز را رهاسازی می‌کنند. غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین معمولاً گلوکز را به‌آهستگی رهاسازی می‌کنند که برای کنترل فشار خون مفید هستند.

 

آب هویج برای بیماران دیابتی

 

بار گلیسمی ذرت

اندازه پرس غذایی و کربوهیدارت‌های قابل هضم نیز در بار گلیسمی گنجانده می‌شوند. بار گلیسمی ذرت برابر با ۱۵ است.

 

آیا ذرت برای بیماران دیابتی ضرر دارد؟

بر طبق یک مطالعه اخیر، مصرف بیش از حد فلاوونوئیدها مانند فلاوونوئیدهایی که در ذرت یافت می‌شود، احتمال ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت را کاهش می‌دهد. این مطالعه شامل موارد زیر بود:

  • جذب متوسط نشاسته مقاوم (تقریباً ۱۰ گرم در هر روز) از نشاسته می‌تواند واکنش به گلوکز و انسولین را کاهش دهد.
  • مصرف ذرت موجب بهبود سلامت دستگاه گوارش می‌شود و می‌تواند احتمال پیشرفت بیماری‌های مزمن مانند دیابت نوع ۲ و چاقی را کاهش دهد

سیب و شاخص گلیسمی آن

 

مصرف شربت ذرت با فروکتوز بالا

شربت ذرت با فروکتوز بالا یک شیرین کننده طبیعی است که از ذرت تهیه می‌شود. این شربت جزو غذاهای فرآوری‌شده در نظر گرفته می‌شود. اگرچه شربت ذرت با فروکتوز بالا ممکن است موجب افزایش سطوح قند خون شود، اما رهاسازی انسولین را تحریک نمی‌کند.

شربت ذرت با فروکتوز بالا می‌تواند منجر به مقاومت به لپتین شود. بر طبق تحقیقات، هورمون لپتین موجب سیری می‌شود که به مغز شما سیگنالی ارسال می‌شود که بدن نیازی به خوردن ندارد.

تاثیر خرما بر روی بیماران دیابتی

 

حرف آخر

در این مقاله در مورد شاخص گلیسمی ذرت صحبت کردیم. خوردن ذرت مزیت‌های زیادی برای بدن دارد، اما باید بدانید که چگونه سطوح بالای کربوهیدرات‌های ذرت می‌تواند موجب افزایش گلوکز خون شود و بر چگونگی کنترل دیابت تاثیر بگذارد.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

منبع: healthline.com

مطالب پیشنهادی

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب