دلیل استپ وزن چیست؟

دلیل استپ وزن زمانی مهم است که کاهش وزن‌تان بعد از مدتی متوقف می‌شود و دیگر نمی‌توانید وزن کم کنید. ممکن است در هنگام کاهش وزن خیلی‌ها به شما بگویند کاهش وزن سخت است. اما اگر بخواهیم صادقانه در این مورد صحبت کنیم، کاهش وزن خیلی هم ساده است و هر فردی می‌تواند با شناخت عوامل چاقی درصدد رفع نا بربیاید.

 

دلیل استپ وزن

 

علت استپ وزنی

در ادامه مقاله در مجله اینترنتی پریهان می‌خواهیم به چند دلیل استپ وزن اشاره کنیم و نکات مهمی را در برطرف کردن آن ارائه کنیم.

 

#1 به‌اندازه کافی پروتئین نمی‌خورید

پروتئین یک ماده مغذی مهمی برای کاهش وزن محسوب می‌شود. اگر ۲۵ الی ۳۰ درصد کالری روزانه‌تان را پروتئین تشکیل دهد، ۸۰ الی ۱۰۰ کالری در روز خواهید سوزاند و در نتیجه صدها کالری بیشتر می‌توانید بخورید. همچنین پروتئین باعث می‌شود میل به غذا در میان‌وعده کاهش یابد.

پس نخوردن پروتئین می‌تواند یک دلیل استپ وزن باشد، چون پروتئین بر هورمون‌های تنظیم‌کننده اشتها مانند گرلین و برخی دیگر از هورمون‌ها تاثیر می‌گذارد. در هنگام خوردن صبحانه مطمئن شوید که حتماً حاوی پروتئین باشد. مطالعات نشان می‌دهند افرادی که پروتئین بالایی را در صبحانه می‌خورند، در طی روز کمتر گرسنه می‌شوند و میل کمتری به خوردن غذا دارند.

 

#2 خوب نمی‌خوابید

خواب خوب یکی از مهم‌ترین عوامل برای سلامت جسمانی و روانی همچنین وزن‌تان است. مطالعات نشان می‌دهند که خواب ضعیف یکی از بزرگ‌ترین عوامل خطر برای ابتلا به چاقی است. افراد بزرگسال و همچنین کودکانی که خواب ضعیفی دارند، به ترتیب ۵۵ و ۸۹ درصد بیشتر در معرض ابتلا به چاقی قرار دارند.

 

#3 آب نمی‌نوشید

نوشیدن آب می‌تواند کمک زیادی به کاهش وزن کند. در یک مطالعه ۱۲ هفته‌ای مشخص شد افرادی که نیم لیتر (۱۷ اونس) سی دقیقه قبل از وعده غذا، آب می‌نوشیدند، ۴۴ درصد وزن بیشتری را نسبت به افراد عادی از دست دادند. همچنین نوشیدن آب باعث می‌شود ۲۴ الی ۳۰ درصد کالری بیشتری را در بازه زمانی ۱ و نیم ساعته از دست بدهید.

 

تهیه و ترجمه: اختصاصی مجله اینترنتی پریهان

مطالب پیشنهادی

تمامی حقوق وب سایت محفوظ می باشد. | طراحی وب سایت توسط دارکوب